وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با تابناک:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عبور از یک میلیون فرصت شغلی در سال ماحصل تلاش های دولت سیزدهم در راستای رفع بیکاری است.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ 02 February 2023

سید صولت مرتضوی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص سفر یکروزه به استان کرمانشاه اظهار کرد: یکی از برنامه های سفر امروز بهره برداری تعداد قابل توجهی از طرح های عمرانی، ورزشی و آموزشی در سطح استان است طرح های نیمه تمام هم با تلاش استاندار و با گزارشی که به دولت ارائه می شود تامین اعتبار خواهند شد و در آینده نزدیک شاهد افتتاح طرح های متنوع تری خواهیم بود.

وی افزود: یکی از رسالت های بنده به عنوان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی رسیدگی به موضوع اشتغال است که برنامه های مرتبط با آن را با استاندار در میان گذاشتیم و امیدواریم بتوانیم در یک بازه زمانی مناسب نرخ بیکاری استان را به حد متوسطی در کشور برسانیم و با اقداماتی که در این دولت صورت می گیرد تمام جوانان دارای شغل و مسکن شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دولت سیزدهم بر اساس تعهدات خود سالی یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده و برخی از اهالی رسانه به لحاظ نداشتن اطلاعات کافی نقدی بر این آمار ها داشتند، این آمارها به شیوه های مختلف قابل راستی آزمایی است و در ستاد وزرات کار و در ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سامانه رصد موجود است که  آمادگی این را دارد معدل استان ها را با جزییات اعلام کند.

وی با بیان اینکه این راستی آزمایی در سه مرحله انجام می شود، یادآور شد: راستی آزمایی نخست به شکل پیامکی سپس به صورت تلفنی از مرکز و در نهایت با نظارت های میدانی اتفاق می افتد، گزارشی که اخیرا توسط مرکز آمار ایران منتشر شده بیان کننده ایجاد یک میلیون فرصت شغلی است البته با احتساب میزان بازنشستگی و ریزش هایی که در سایر حوزه ها انجام شده و مرکز آمار ایران اشتغال خالص را ارائه کرده است.

به گفته وزیر کار از یک میلیون فرصت شغلی در سال عبور کردیم و بر اساس برنامه ریزی ها در سال آینده هم با طرح ها و اقدامات تحولی از این میزان عبور خواهیم کرد.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار