رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت و اجرای پروژه های سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی با شاخص های مورد تایید بین المللی محصول جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ 02 February 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه قباد محمدی در آیین افتتاح پروژه های علوم پزشکی در حضور وزیر کار اظهار کرد: دانشگاه های علوم پزشکی مولود انقلاب اسلامی است و در سال 64 با ابتکار در کشور این دانشگاه ها در آموزش پزشکی شکل گرفتند در آن زمان با حمایت ویژه رهبر انقلاب دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل شدند و اکنون می بینیم محصول این دانشگاه تراز اول و مورد توجه همه جهانیان قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از محصولات دانشگاه های علوم پزشکی بحث تربیت شدگان این دانشگاه ها است در رشته های پزشکی می بینیم در کشورهای حاشیه خلیج و همسایه شرقی و غربی ایران برای درمان و مداوا به کشور ما سفر می کنند که این نشان می دهد محصولاتی که در دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل شده و اقدام مبارک و حاصل ابتکار جمهوری اسلامی و مورد تایید نهادهای بین المللی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در این مدت شاخص های جهانی حوزه بهداشت، درمان هم به نحو بی نظیری رشد کرده و امید به زندگی که پیش از انقلاب 56 سال بوده اکنون بالای 75 سال است که یک شاخص بین المللی است مرگ و میر مادران باردار به نحو بی نظیری کاهش داشته، مرگ و میر نوزادان زیر یک سال و یک ساله ها تا 5 ساله ها که جزو شاخص های بین‌المللی است در کشور ما به نحو اعجاب انگیزی در جمهوری اسلامی ترقی یافته که محصول ابتکار جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به جلسات در جریان سفر رئیس جمهور به استان، تصریح کرد: خوشبختانه به برکت حضور رئیس جمهور تمامی پروژه های غیر فعال در حوزه سلامت فعال شدند از جمله پروژه های اورژانس بیمارستانی، پروژه های ساخت بیمارستانی، ساخت خانه های بهداشت در مناطق محروم که به یمن سفر همه فعال هستند و عملیات اجرایی آن ها در حال انجام است و هدف گذاری 2 ساله هم شده که پروژه ها به بهره برداری برسد.

محمدی به شرایط استان، محرومیت و محدودیت های پس از جنگ اشاره کرد و گفت: 106 پروژه بهداشتی که در سفر مصوب شده اکنون فعال و در حال اجراست، در کنار بیمارستان امام رضا یکی از مجهز ترین بیمارستان های سرطانی با سه دستگاه رادیولوژی و .. در حال اتمام است و مراحل آخر اجرا را می گذارند که جزو مصوبات سفر بوده است، با افتتاح این بیمارستان سرطانی در اوایل سال آینده سه دستگاه به دستگاه اخیر افزوده می شود و بیماران استان و استان های همجوار با سهولت بیشتری خدمات دریافت می کنند، دستگاه پت اسکن هم به زودی به بهره برداری می رسد و مشکلات مرتفع می شود.

وی تاکید کرد: پروژه های امروز هم حدود 30 الی 40 پروژه است که در دهه فجر امسال افتتاح می شود
با توجه به نبود وقت کافی 4 پروژه از طریق ویدئو کنفرانس در شهرستان ها افتتاح می شوند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار