رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بزرگترین بیمارستان درمان بیماران سرطانی غرب کشور در این استان هم اینک با روند مطلوبی در حال احداث است.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ 02 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «قباد محمدی» روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۱۳ طرح بهداشتی درمانی در استان کرمانشاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار کرمانشاه در بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه، افزود: این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستان های بیماران سرطانی است که در اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با افتتاح این بیمارستان سه دستگاه جدید دیگر به مجموع دستگاه های دیگر استان برای مداوای بیماران سرطانی افزوده می شود و دیگر نیازی نیست بیماران این استان و سایر استان های همجوار برای مداوا به تهران سفر کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: افتتاح این بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابی کرمانشاه را به قطب درمان سرطان در غرب کشور تبدیل می‌کند.

محمدی اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود از سال ۱۳۹۵ آغاز شد اما به دلیل مشکلات مالی متوقف شد و سال گذشته مجددا فعال شد بطوریکه در سفر رییس جمهور هم ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن تخصیص داده شد که ۳۰ میلیارد تومان آن از محل سفر رهبری در اختیار ما قرار گرفت.

وی گفت: امروز بیماران کرمانشاهی برای طی کردن مراحل درمانی خود مجبورند به سایر استان ها سفر کنند و علاوه بر مخارج درمانی هزینه های بیشتری را متقبل می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با افتتاح این بیمارستان که ارزشی حدود ۲ هزار میلیارد تومان دارد و تجهیزاتی که با بهترین کیفیت خریداری شده است، بیماران استان و غرب کشور می توانند روند درمانی خود را در کرمانشاه بگذرانند.

محمدی در ادامه با اشاره به طرح های بهداشتی درمانی مصوب در سفر رئیس جمهور نیز گفت: ۱۰۶ طرح مصوب در این استان همگی فعال بوده و در حال اجراست.

وی افزود: به برکت دولت سیزدهم همچنین تمام طرح های راکد استان در چند سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان نیز فعال شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: خوشبختانه این استان به برکت انقلاب اسلامی از شرایط بسیار مناسبی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار بوده به طوری که بیماران کشورهای همسایه نیز این استان را برای مداو انتخاب می کنند.

در دهه فجر امسال احداث و تجهیز ۳۳ پروژه بهداشتی درمانی به متراژ حدود هفت هزار مترمربع و با اعتباری بیش از یک هزار میلیارد تومان افتتاح می شود.

سید «صولت مرتضوی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح پنج شنبه ۱۳ بهمن با استقبال «محمدطیب صحرایی»، استاندار کرمانشاه برای افتتاح چند طرح ورزشی، بهداشتی-درمانی و صنعتی وارد کرمانشاه شد.

افتتاح مرکز فرهنگی، ورزشی پاسارگاد، افتتاح چند پروژه بهداشتی درمانی، فعال‌سازی کارخانه نان صنعتی، حضور در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری از جمله برنامه های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار