مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از افتتاح و بهره‌برداری از ۶ پروژه این شرکت در استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام در دهه فجر با حدود ۹۱۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۲ پروژه شرکت منطقه‌ای غرب نیز آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴ 02 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی اسدی»با گرامیداشت دهه مبارک فجر، یکی از پروژه های شرکت برق منطقه ای غرب که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد را افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلو ولت کنگاور در استان کرمانشاه با اعتباری نزدیک به ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پروژه تقریبا ۳۰۰ مگاوات آمپر برق تولید می کند که به مثابه ایجاد یک واحد از نیروگاه بیستون است.

وی اضافه کرد: توسعه این پست ۲۳۰ کیلو ولتی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه بخش های صنعتی و کشاورزی و کارآفرینی در سه شهرستان صحنه، کنگاور و هرسین در استان کرمانشاه ایجاد می کند زیرا با وجود آن برای تامین برق پروژه های صنعتی و توسعه ای در این مناطق دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

اسدی همچنین گفت: در استان کرمانشاه ایجاد پست ۴۰۰ کیلو ولتی سرپل ذهاب با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجرای شرکت برق منطقه ای غرب است که امیدواریم با تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر تا تابستان ۱۴۰۲به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول در ادامه اجرای پروژه پست ۴۰۰ کیلو ولتی سرپل ذهاب را در راستای افزایش صادرات برق، اجرای پروژه های مناطق گرمسیری که برای تبدیل زمین های دیم به آبی برق زیادی می طلبد، تامین برق منطقه آزاد قصرشیرن و پایداری برق صنعتی و خانگی شهرستان های گیلانغرب سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی اعلام کرد.

اسدی با بیان اینکه اکنون بیش از چهار هزار میلیارد تومان پروژه فعال در شرکت برق منطقه ای غرب در دست اجرا است، گفت: ۵۰ درصد آنها در استان کرمانشاه است که یکی از آنها نیروگاه ۳۰۰ مگاوات دالاهو است که بزودی به بهره برداری می رسد.

وی از دیگر پروژه های در دست اجرای شرکت برق منطقه ای غرب در استان کرمانشاه را افزایش پست قصرشیرین در راستای تامین زیر ساخت های مراسم اربعین ذکر کرد و افزود: ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات برای این پست خریداری شده و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

اسدی یکی از مهمترین طرح های شرکت برق منطقه ای غرب در استان کرمانشاه؛ را اجرای پروژه "جی آر سی" یا تامین برق پایدار شهری کرمانشاه با توجه نیاز فراوان قطار شهری، توسعه پالایشگاه نفت و مرکز خرید یا سنتر سیتی به برق پایدار عنوان کرد و گفت: این طرح که تمام نیازهای شهر کرمانشاه به تامین برق در آن دیده شده با اعتباری نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان در حال واگذاری به سرمایه گذار است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شرکت برق منطقه ای غرب در اجرای پروژه ها جزو شرکت های برتر وزارت نیرو است

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: این شرکت سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام را پوشش می دهد و در سال جاری یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که در دهه فجر ۹۱۰ میلیارد تومان پروژه آن به بهره برداری می رسد و بقیه پروژه ها هم در دست اجرا است.

اسدی در ادامه گفت: شرکت برق منطقه ای غرب در میان دیگر حوزه های وزارت نیرو در اجرای پروژه ها در ۱۰ ماه سپری شده از سال ۱۴۰۱ جزو رتبه های برتر است.

پروژه جی آی اس شهر سنندج با ۵۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می رسد

وی در ادامه یکی دیگر از مهمترین پروژه های شرکت برق منطقه ای غرب که در دهه فجر افتتاح می شود؛ پروژه "جی آی اس" یا تامین برق پایدار خطوط شهری سنندج با ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

اسدی با بیان اینکه ایستگاه های پست برق از نظر فنی شاید حتی از نیروگاه هم به خاطر ایجاد بالانس و جلوگیری از خاموشی ها و تزریق برق به خطوط؛ مهمتر باشند، افزود: در کشور برای تمام مراکز استان ها ایجاد ۲ ایستگاه پست برق پیش بینی شده که شهرهای ایلام و سنندج دارای یک ایستگاه هستند.

وی در ادامه افتتاح ایستگاه پست دوم شهرهای ایلام و سنندج و مهران را از دیگر پروژه های دهه فجر امسال دانست و گفت: توسعه ایستگاه پست شهر مهران به خاطر تامین زیر ساخت های برق راهپیمایی عظیم اربعین است.

شرکت برق منطقه ای غرب با پوشش ۷۴ هزار کیلومتر مساحت و جمعیت حدود چهار و میلیون ۲۰۰ هزار نفر استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان را پوشش می دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار