مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه از جمعیت دو میلیون نفری استان تنها حدود ۳۹ درصد بیمه تامین اجتماعی دارند، گفت: این میزان نسبت به میانگین کشوری با ۵۳ درصد، کمتر است.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷ 01 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا اسکندر کاکایی، امروز(۱۲ بهمن) در نشستی خبری، سازمان تامین اجتماعی را یک سازمان عمومی غیردولتی خواند و اظهار کرد: این سازمان از محل پرداخت حق بیمه بیمه‌شدگان، خدمات درمانی، بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و... به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۳ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، افزود: این سازمان، دومین سازمان ارائه دهنده خدمات درمانی و بزرگترین صندوق بیمه‌گذار کشور است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: این سازمان در بحث برقراری مستمری که شامل سه آیتم بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است، حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مستمری بگیر اصلی را در سراسر کشور تحت پوشش دارد.

به گفته این مسئول، سازمان تامین اجتماعی در هر ماه حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان هزینه بازنشستگی و درمان پرداخت می‌کند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۰ و در ۱۰ ماهه امسال توانسته از محل سرمایه گذاری‌ها و پرداخت حق بیمه‌ها حقوق بازنشستگان را کامل پرداخت کند، به استثناء دو ماه مابتفاوت که  امیدواریم آن هم تا پایان امسال پرداخت شود.

کاکایی در ادامه به ارائه آماری از بیمه شده‌های تامین اجتماعی در کرمانشاه هم پرداخت و اعلام کرد: حدود ۳۹ درصد از کل جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ۷۹ هزار نفر مستمری بگیر اصلی اصلی در استان داریم.

وی اضافه کرد: در ۱۰ ماهه اول امسال حدود ۳۸۵ میلیارد تومان حقوق و مزایا به مستمری بگیران پرداخت کرده‌ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خاطرنشان کرد: همچنین در بحث تعهدات کوتاه مدت سازمان مانند بیماری، بارداری، سفرهای درمانی، بیکاری، هدیه ازدواج و... نیز حدود ۲۱۱ میلیارد تومان از ابتدای امسال تاپایان دی ماه پرداخت شده است.

وی در ادامه تعداد بیمه شده‌های اجباری در استان را حدود ۱۵۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد کسانی هستند که با کارفرما کار می‌کنند و کارفرما موظف است بیمه آنها را پرداخت کند.

کاکایی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر برای ۳۴۳۳ نفر بصورت ماهیانه در حال پرداخت حق بیمه بیکاری هستیم که میزان پرداختی به افراد متفاوت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده در این سازمان برای الکترونیکی کردن خدمات اشاره کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی در راستای تحقق دولت الکترونیک گام‌های خوبی برداشته و یکی از سرآمدترین و مهمترین سازمانها در ارائه خدمات الکترونیک به‌شمار می‌رود.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان حدود ۴۲ خدمت پرمخاطب این سازمان در حال حاضر غیرحضوری ارائه می‌شود  و مردم در دورترین نقاط کشور هم می‌توانند خدمات تامین اجتماعی را به آسانی دریافت کنند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی افتخار دارد که یکی از پاسخگوترین سازمانها محسوب می شود و در حال حاضر سامانه ۱۴۲۰ به عنوان سامانه پاسخگوی ۲۴ ساعته در خدمت مردم قرار دارد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به راه اندازی بیمه تامین اجتماعی کشاورزان کرد و یادآور شد: باتوجه به اینکه کرمانشاه استانی کشاورزی است، بنابراین تمام کسانی که کشاورز هستند می‌توانند از مزایای این نوع از بیمه برخوردار شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه اضافه کرد: همچنین در بحث تحت پوشش قرار دادن اقشار کم درآمد مانند کارگران ساختمانی هم می‌توان گفت که در حال حاضر ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر بیمه شده اصلی در استان داریم.

وی برقراری بیمه عمر را یکی دیگر از خدمات یکسال اخیر سامان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: همچنین طی این مدت بیمه فراگیر ایرانیان راه اندازی شده که برای مثال بانوانی که همسر آنها بیمه تامین اجتماعی دارند و از خدمات  درمانی آن استفاده می‌کنند، می توانند خودشان نیز بیمه شوند و علاوه بر اینکه از مزایای خدمات درمانی همسرشان استفاده می کنند، زمانی که خودشان بازنشسته می‌شوند، به آنها پرداخت حقوق صورت می‌گیرد و اینگونه یک خانواده به جای یک حقوق بازنشستگی دو حقوق خواهند داشت.

به گفته این مسئول، این نوع از بیمه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال را می‌تواند در بر بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار