فرماندار سرپل‌ذهاب از سرریز شدن آب سد شهدای گمنام «تنگه حمام» این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون حجم مخزن ۶۹ میلیون متر مکعبی این سد پر از آب و با افزایش حجم نیم میلیون متر مکعبی سرریز کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴ 01 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «صدرالله بابلی»افزود: با توجه به بارش نزولات آسمانی و سرریز شدن سد شهدای گمنام این شهرستان، هیچ نگرانی در خصوص این اتفاق نداریم.

وی اظهار کرد: در صورت بالا رفتن حجم مخزن سد و افزایش دبی در روزهای آینده، دریچه‌های تحتانی این سد برای کاهش حجم آب سد باز و سرریز می شود به رودخانه «قوره‌تو» هدایت خواهد شد.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۳۷/۴میلی متر بارش در این شهرستان رخ داده که نسبت به میانگین ۱۸۶/۵میلیمتر و نسبت به بارش های بلند مدت، منفی ۴۱ درصد کاهش بارش داشته ایم.

نماینده عالی دولت تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته به دنبال بارش نزولات آسمانی شهرستان سرپل ذهاب، ۲۲/۶ میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.

سد شهدای گمنام که از نوع مخزنی خاکی سنگریزه ای با هسته رسی است، کار ساخت آن از سال ۸۴ با ۶۲ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت پیمانکار جهاد نصر کرمانشاه آغاز شد.

این سد که در سال ۹۵ به بهره برداری رسید در فاصله ۱۷ کیلومتری قصرشیرین قرار دارد و دریاچه سد در حوزه استحفاظی سرپل ذهاب واقع است که آب سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی قصرشیرین را تامین می کند.

سد تنگه حمام با هدف تامین آب کشاورزی برای سه هزار و ۲۰۰ هکتار زمین، تامین آب صنعت به میزان ۲ میلیون متر مکعب در سال، توسعه صنعت آبزی ‌پروری، توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال مولد و بهبود وضعیت اقتصادی مردم شهرستان سرپل ذهاب ساخته شده است.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰هزار نفر جمعیت و داشتن ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هفت دهستان، ۲۲۶ روستا و ۳۵ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار