رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: شهر بیستون با ۲۹ میلی‌متر بارندگی پر بارش‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ 31 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا « سعید قاسمی »اظهار کرد: پس از بیستون، شهرهای جوانرود با ۲۱، پاوه با ۱۷ و روانسر، صحنه و گهواره با ۱۶ میلیمتر بارندگی در رتبه های بعدی پربارش ترین نقاط استان و سومار با ۲ میلی متر، کمترین میزان بارش را در استان در این مدت داشته اند.

وی افزود: میزان بارندگی شهر کرمانشاه نیز در شبانه روز گذشته ۹ میلیمتر گزارش شده است.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی برای استان در پی ورود یک سامانه بارشی از روز گذشته اضافه کرد: در ادامه فعالیت سامانه ای بارشی، هوای استان امروز ابری همراه با بارش باران و برف گاهی اوقات با وزش باد نسبتاً شدید و رعدوبرق خواهد بود.

قاسمی یادآور شد: این وضعیت با آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و سیلابی شدن مسیل ها نیز همراه می گردد و انتظار می رود بارش برف، در گردنه های برفگیر و برخی مناطق سردسیر بشکلی نسبتاً سنگین نمود داشته باشد.

وی بیشترین سرعت وزش باد در شبانه روز گذشته را نیز ۳۶ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: در روز چهارشنبه (فردا) به دلیل تضعیف شرایط ناپایدار، بارش غالباً پراکنده و بیشتر در نواحی غربی استان متمرکز خواهد بود ضمن آنکه روز پنجشنبه تحت تاثیر موج دیگری مجدداً و البته با شدتی کمتر از امروز، شاهد بارش برف و باران، بخصوص در نیمه غربی استان خواهیم بود.

قاسمی ادامه داد: حداقل دمای هوا از فردا تا پایان هفته، روندی کاهشی خواهد داشت و کاهش دما که شرایط را برای تشکیل مه، بخصوص در اوایل روز فراهم می کند؛ در روزهای جمعه و شنبه محسوس تر خواهد بود.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای جوانرود، گهواره، کرند و کوزران با یک درجه بالای صفر سردترین و خسروی با ۱۶ درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.

وی بیان کرد: در همین مدت دمای هوای کرمانشاه نیز بین ۶ تا ۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره‌کل هواشناسی کرمانشاه دارای ۲۴ ایستگاه هواشناسی است که از این تعداد پنج ایستگاه (سینوبتیک) اصلی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار