نایب رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه از کاهش ضریب اشغال تخت هتل‌های کرمانشاه به حدود 20 درصد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ 30 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سیروس گل عنبر بااشاره به کاهش ضریب اشغال تخت هتل‌ها در کرمانشاه، اظهار کرد: هرساله در ایام فصل سرد سال و با توجه به کاهش مسافرت‌ها، ضریب  اشغال تخت هتل‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند و در حال حاضر ضریب اشغال تخت هتل‌ها در کرمانشاه به حدود 20 درصد کاهش یافته که شرایط خوبی برای هتل داران نیست.

نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه تصریح کرد: هتلداران استان در طرح‌های زمستانی خود برای مسافران تخفیف قائل شده‌اند که میزان این تخفیف در هتل‌ها و مراکز اقامتی مختلف متفاوت است.

وی با بیان اینکه هتلداران کرمانشاه با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: طی چند سال اخیر، زلزله، سیل، شیوع بیماری کرونا و حوادث ماه‌های گذشته را پشت سر گذاشته‌ایم که باعث شده آمار مسافرت‌ها کاهش پیدا کند و این مسئله روی فعالیت هتلداران هم تاثیر گذاشته است.

گل عنبر خاطرنشان کرد: در این شرایط هزینه حامل‌های انرژی و لوازم و تجهیزات هتلینگ هم به شکل سرسام آوری افزایش یافته و این مسئله کار را برای هتل‌ها سخت کرده است.

وی ادامه داد: پس از شیوع بیماری کرونا، دولت تسهیلاتی را برای مشاغل آسیب دیده از شیوع این بیماری در نظر گرفت، اما متاسفانه میزان نرخ بهره آن بسیار بالا بود و اکثر هتلداران ما از آن استفاده نکردند.

نائب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه خواستار حمایت دولت از جامعه هتلداران شد و گفت: وضعیت هتل ها در شرایط فعلی خوب نیست و به حمایت نیاز دارند.

وی در ادامه یکی دیگر از مشکلات کنونی پیش روی هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی را فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز خواند و یادآورشد: علیرغم اینکه میراث فرهنگی و نیروی انتظامی برای شناسایی و پلمب آنها همکاری خوبی دارند، اما کماکان فعالیت بسیاری از  آنها ادامه دارد و این نیازمند برخورد جدی دستگاه قضایی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار