معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از یک سوم سرطان‌ها قابل پیشگیری و یک سوم دیگر نیز به شرط تشخیص زودهنگام درمان پذیر هستند.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ 30 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر ابراهیم شکیبا با بیان اینکه سرطان یکی از مهمترین مشکلات سلامتی در تمام جوامع می‌باشد، اظهار کرد: در کشور ما نیز سرطان دومین عامل مرگ و میر است.

شکیبا عنوان کرد: سرطان در ایران سالیانه جان بیش از 30 هزار نفر را می‌گیرد، همچنین سالانه بیش از 100 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور مشاهده می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه افزایش امید به زندگی و افزایش جمعیت سالمندی، در کنار صنعتی شدن جوامع و تغییر سبک زندگی باعث افزایش عوامل خطر ابتلا به بیماریهای غیرواگیر از جمله سرطان‌ها شده، عنوان کرد: از مهمترین این عوامل خطر می‌توان به کم تحرکی، مصرف دخانیات، تغذیه نامناسب و آلودگی‌های زیست محیطی اشاره کرد، لذا برنامه ریزی برای کنترل و پیشگیری از سرطان یک ضرورت بهداشتی به شمار می‌رود.

شکیبا با بیان اینکه بیش از یک سوم سرطان‌ها قابل پیشگیری است، افزود: همچنین با پیشرفت‌های علمی صورت گرفته، یک سوم سرطان‌ها نیز به شرط تشخیص زودهنگام درمان پذیر هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور ما از هشتم تا پانزدهم بهمن به عنوان هفته پویش ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده و شعار این هفته هم"فاصله‌ها راکم کنیم" در نظر گرفته شده، عنوان کرد: در این هفته اجرای برنامه های آموزشی، جلب مشارکت ذینفعان و تهیه محتواهای آموزشی و تبلیغاتی با هدف حساس سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم در زمینه پیشگیری و درمان سرطان در دستور کار است.

شکیبا با بیان اینکه این هفته فرصتی است تا در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری سرطان اقدامات لازم را انجام دهیم، گفت: امیدواریم با تلاش و حمایت تمامی سیاستگذاران داخلی و خارجی حوزه سلامت گامی مثبت و ارزنده در جهت کنترل این بیماری برداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار