مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به اینکه سرانه آموزشی در استان یک متر از میانگین سرانه آموزشی کشوری کمتر است گفت: در حال حاضر قم نیاز به ۵۰ مدرسه جدید دارد.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹ 29 January 2023

به گزارش تابناک قم، احمد رضا اجتهادی در جلسه توسعه و برنامه ریزی استان قم گفت: استان قم از نظر سرانه آموزشی جز سه استان پر تراکم در کشور است گفت: در حال حاضر در سطح استان حدود ۲۹۵ هزار دانش آموز در ۶۸۵ مدرسه با ۶۴۷۹ کلاس درس در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: نیاز سالانه استان قم به مدرسه سالانه ۲۵ کلاس مدرسه ۱۲ کلاسه است که ساخت این تعداد مدرسه به اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومانی نیاز دارد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم افزود: در حال حاضر ۸۸ درصد از دانش آموزان در مدارس دولتی و ۱۲ درصد از دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی در حال آموزش و تحصیل هستند.

اجتهادی از عقب ماندگی یک متری فضای سرانه آموزشی استان قم نسبت به میانگین کشوری خبر داد و افزود: سرانه آموزشی در کشور ۵ و دو دهم درصد است و این درحالی است که سرانه آموزشی در استان قم ۴ و دو دهم درصد است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه شده است گفت:در استان کمبود قدیمی وجود دارد و بحث افزایش مهاجرت‌ها به استان هم به این موضوع دامن زده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به اینکه در یک برنامه ۵ ساله باید با برنامه ریزی میان مدت در ۵ سال سالیانه ۲۵ مدرسه ۱۲ کلاسه ساخته شود تا نیاز استان به فضای آموزشی رفع شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ مدرسه با مجموع ۲۰۰ کلاس درس با اعتبار دولتی، مشارکتی یا خیر ساز با پیشرفت‌های مختلف در دست ساخت قرار دارد.

اقای اجتهادی در خصوص فرسودگی مدارس استان قم نیز گفت: ۵۲ درصد مدارس استان مقاوم هستند و ۳۰ درصد مدارس نیاز به مقاوم سازی و به ساز دارند و حدود ۱۸ درصد مدارس نیز فرسوده هستند که نیازمند بازسازی و تعمیر اساسی دارند.

وی در خصوص استاندارد سازی سرمایش و گرایش مدارس استان نیز گفت: ۷۵ درصد از مدارس استان به لحاظ سرمایش و گرمایش استاندارد هستند و ۱۰ درصد غیر استاندارد و ۱۵ درصد فرسوده هستند که نیازمند تعمیر و بازسازی دارند.

استاندار قم نیز در انتقاد از عملکرد مدیران دستگاه‌های مختلف گفت: انتظار از مدیران این است که بدون توجه به پیچ و خم‌های اداری فرایند اداری را برای مردم، سرمایه گذران و فعالان اقتصادی ساده و آسان نمایند.

سید محمد تقی شاهچراغی بر روان سازی ترتیبات اداری و تسهیل در اعطای مجوز‌ها به مردم و سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: وظیفه مدیران استان سهل کردن مجوز‌های و ساده کردن روند اداری در دستگاه‌های اجرای و دولتی است.

وی ادامه داد: یپچ و خم‌های اداری مانعی اساسی در برابر زندگی مردم و فعالان بخش خصوصی است که باید با تلاش و کوشش بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی زمینه‌های باز شدن گره مشکلات استان فراهم شود.

همچنین در احداث پایانه ریلی جابه جایی کالا در باغیک سلفچگان، احداث کلانتری و پلیس راه در محور پردیسان- کهک، واگذاری ۲ و نیم هکتار زمین برای ساخت نیروگاه مقیاس کوچک و پست ۶۳ کیلو ولت برق در کهک از مهمترین مصوبات جلسه توسعه و برنامه ریزی استان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار