سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: زمین لرزه ۴.۳ ریشتری عصر شنبه که بخش مرزی سومار این شهرستان مرزی را لرزاند، هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳ 29 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمد حیدری» افزود: به محض وقوع زلزله که در ۲۳ کیلومتری بخش سومار از توابع شهرستان قصرشیرین که در عمق ۱۰کیلومتری رخ داد ستاد مدیریت بحران به حال آماده باش درآمد.

وی اظهار کرد: گروه های ارزیاب در منطقه حضور دارند و با وجود نداشتن خسارت و پس لرزه، نیروهای جمعیت هلال احمر و تیم‌های امدادی و نیروهای نظامی مستقر در منطقه در حال آماده باش هستند و با وجود شدت زمین لرزه دراین منطقه به نقل از نیروهای نظامی مستقر، تاکنون هیچ گونه خسارت مالی یا جانی از سوی دستگاه های ذی‌ربط گزارش نشده است.

حیدری گفت: کانون زلزله خالی از سکنه بوده و تنها نیروهای نظامی در منطقه حضور دارند و با این وجود نیز دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت هرگونه اتفاق در کمترین زمان ممکن خدمات‌رسانی کنند.

به نقل از موسسه ژئوفیزیک زلزله ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر عصر امروز ساعت ۱۷ و ۲۳ دقیقه بخش مرزی سومار را لرزاند که این زلزله در ۲۳ کیلومتری سومارکرمانشاه، ۳۵ کیلومتری زرنه و ۴۱ کیلومتری چوار در ایلام به وقوع پیوست که تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع هرگونه تلفات جانی و مالی در پی وقوع آن گزارش نشده است.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز مشترک دارد. این بخش دارای دو شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستاست.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار