استاندار مرکزی گفت: مسئله هویت باید در این استان به یک گفتمان تبدیل شود و در هرکدام از بخش‌های مختلف استان از جمله اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به این مهم پرداخته شود.
کد خبر: ۱۰۸۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ 28 January 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای سیاست‌گذاری هیات اندیشه‌ورز هویت استان مرکزی، افزود: مولفه‌های هویتی این استان در کشور کم‌نظیر است و باید از این ظرفیت ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
وی یادآورشد: استان مرکزی با وجود مولفه‌های ارزشمند هویتی، نظام هویتی کارآمدی ندارد و باید نسبت به این مسئله مهم برنامه‌ریزی شود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید نسبت به مسئله هویت این استان تاکید نمودند و نقطه نظرات معظم له باید چراغ راه مسئولان استان در تقویت نظام هویتی باشد.
استاندار مرکزی بیان کرد: آحاد مردم استان باید علاوه بر آشنایی دقیق با نظام هویتی خود، به آنها افتخار کنند و مولفه های هویتی باید در اذهان مردم ماندگار شود.
مخلص‌الائمه اظهار کرد: استان مرکزی به دلیل نوپا بودن و کوتاهی قدمت برخی از شهرستان‌ها، مهاجر پذیر بودن، قالب صنعتی و عوامل متعدد دیگر، در مسئله هویت به جایگاه لازم نرسیده و دولت سیزدهم در راستای تشکیل یک نظام با قوام هویتی اقدامات مهمی شروع کرده و در یکسال گذشته گام‌های بلندی در این راستا برداشته است.
وی گفت:مجموعه‌ای از نخبگان، صاحب نظران و کارشناسان برجسته از سراسر استان در هیات اندیشه‌ورز هویت استان مرکزی سازماندهی شده‌اند و در جلسات جانبی روسای دانشگاه‌ها و صاحب نظران دیگری هم به جمع شورا اضافه می‌شوند.
مخلص الائمه ادامه داد: از میان تمام موضوعات مهمی که می‌توانست در تضارب با هویت قرار بگیرد، اعضای هیات اندیشه ورز هویت استان موضوع پیشرفت را انتخاب کردند و مولفه‌هایی که می‌توانند جامعه ما را هم در سطح کلان و هم سطح خرد نسبت به سایر جوامع متمایز کند و موجب پیشرفت و حرکت تعالی شود در همایشی مرود بحث و بررسی قرار می‌گیرند.
وی اضافه کرد: مجموع اقداماتی که باید در نظام هویتی انجام شود تنها برگزاری همایش نیست و اندیشه ورزی در نظام هویتی یک اقدام مستمر خواهد بود و یکی از اجزای مهم آن همایش است که مسائل علمی و پژوهشی در آن انجام می‌شود و آغازی برای گفتمان سازی خواهد بود.
استاندار مرکزی گفت: گفتمان نظام هویتی در استان مرکزی تا حدودی شکل گرفته و در بخشی از جلسات واژه‌های هویتی تبادل می‌شود و مشخص است توجهات به طور نسبی با مسئله هویت جلب شده و توجه نماینده ولی فقیه در استان نیز قطعاً برکات فراوانی خواهد داشت.
مخلص الائمه افزود: حوادث اخیر ناشی از بی‌توجهی به مولفه‌های هویتی و آسیب‌های ناشی از آن است و در این همایش نقش نظام هویتی در پیشرفت استان بررسی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار