رئیس هیئت اسکیت ایلام:
رئیس هیئت اسکیت استان ایلام بر کمک اداره ورزش و جوانان در رفع مشکلات سخت افزاری تاکید کرد و گفت: پست اسکیت ایلام یکی از بهترین پیست‌های کشور است ولی متاسفانه با یک سری مشکلات روبه رو است و با گذشت زمان مشکلاتش نیز بیشتر می‌شود که این نیازمند توجه اداره ورزش و جوانان استان است.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 28 January 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ قدرت جمشیدیان اظهار کرد: هیئت اسکیت استان ایلام در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد، این ورزش ابتدا به صورت یک انجمن زیر نظر یک فدراسیون دیگر بود و بعد از آن به یک فدراسیون مستقل تبدیل شد.
رئیس هیئت اسکیت استان ایلام ادامه داد: در ابتدای فعالیت، به دنبال ارتقاء سطح دانش مربیان و داوران بودیم و به همین منظور دوره‌هایی برای آن‌ها برگزار شد.
جمشیدیان تصریح کرد: دو مرحله کلاس مربیگری اسکیت سرعت برگزار کردیم که در حال حاضر به لطف برگزاری این دوره‌ها، ۵۰ مربی درجه دو و ۳۰ مربی درجه سه داریم.این کلاس‌ها بدون هیچ هزینه‌ای در شهر ایلام برای افراد برگزار شدند.
وی از فعالیت ۵ هیئت در سطح استان ایلام خبر داد و گفت: به جز شهر ایلام تنها ۴ شهر اعلام آمادگی کردند که هیئت را در آن شهرها فعال کردیم. 
رئیس هیئت اسکیت استان ایلام از اعلام آمادگی هیئت برای فعال کردن این رشته ورزشی در سایر شهرستان‌های استان خبرداد و گفت: در ابتدا رشته فعالمان فقط اسکیت سرعت بود، به همین منظور اخیرا کلاس مربیگری و داوری "فری استایل" را برگزار کردیم و ۲۵ نفر نیز در این دوره شرکت کردند.
جمشیدیان افزود: به صورت خودجوش ۲ نفر در حوزه "رول بال" فعالیت می‌کردند که به اردوی تیم ملی نیز دعوت شدند.
وی از فعال کردن رشته "اسکیت برد" نیز خبر داد و گفت: این رشته ورزشی المپیکی است در این حوزه افراد علاقه مند داریم ولی متاسفانه مربی این رشته را نداریم که به همین منظور کلاس مربیگری و داوری اسکیت برد نیز در نیمه اول بهمن  برگزار خواهد شد.
جمشیدیان از فعالیت ۳۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این رشته ورزشی خبر داد و گفت: ۷۰ درصد این افراد خانم و ۳۰ درصد آقا هستند و به‌طور کلی علاقه‌مندان به این رشته در کشور ما بیشتر خانم‌ها هستند.
رئیس هیئت اسکیت استان ایلام تصریح کرد: در خصوص داوران باید بگویم که ۳۰ داور در رشته سرعت و ۲۵ داور نیز در عرصه فری استایل فعالیت می‌کنند.
وی افزود: با آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا بتوانیم استعدادیابی را از مدارس شروع کنیم. از افرادی که در فدراسیون در این زمینه نیز فعالیت داردند دعوت می‌شود تا در این دوره‌ها ما را یاری کنند.
جمشیدیان استقبال خانواده‌ها از این ورزش را بسیار عالی دانست و تاکید کرد: اگر شرایط سخت افزاری فراهم شود این استقبال‌ بسیار بیشتر نیز می‌شود. در این رشته ورزشی در جامعه ما به این شکل جا افتاده که این ورزش فقط برای کودکان است که این اصلا درست نیست.
مشکلات پیست اسکیت ایلام روز به روز بیشتر می‌شود
وی در خصوص مشکل سخت افزاری گفت: لازمه اسکیت، خصوصا رشته فری استایل داشتن سالن مربوط به این ورزش است که ما این را نداریم. پیست مربوط به ایلام شاید یکی از بهترین پیست‌های کشور باشد ولی متاسفانه با یک سری مشکلات روبه رو است و با گذشت زمان مشکلاتش نیز بیشتر می‌شود که این نیازمند توجه اداره ورزش و جوانان استان است. 
جمشیدیان ادامه داد: در گفت‌وگو اخیری که با رئیس فدراسیون داشتیم، مطرح شد که اگر مشکلات پیست حل شود می‌توانیم میزبان مسابقات بین‌المللی و ملی باشیم. در گذشته ما یک بار میزان تیم ملی اسکیت سرعت نیز بوده‌ایم. در ایران ۳ یا ۴ پیست وجود دارد که یکی از آن‌ها متعلق به ایلام است و گفتیم که با مشکلاتی روبه رو شده است. 
اسپانسر ورزشی نداریم
رئیس هیئت اسکیت استان ایلام درد ورزش استان را نبود اسپانسر اعلام کرد و افزود: اخیرا پالایش گاز در این حوزه کمک‌هایی به هیئت کرده است که این جای تشکر دارد.
وی ضمن تشکر از مدیرکل ورزش و جوانان استان، گفت: ما از مدیرکل ورزش و جوانان انتظار حمایت داریم. اسکیت استان می‌تواند بسیار پیشرفت کند. یک بار دیگر تاکید می‌کنم اگر مشکلات سخت افزاری حل شود، این توانایی هم در مربیان و هم در ورزشکاران ما وجود دارد که جایگاه‌های ملی و بین المللی را کسب کنند.

وی تاکید کرد: توقع ما این است مسئله پیست حل شود. یک سالن هم برای تمرین فری استایل نیاز داریم. همچنین خوشبختانه نگاه فدراسیون به اسکیت استان نیز بسیار نگاه مثبتی است که این نیز جای تقدیر و تشکر دارد. مجموعه ورزش اگر کمک کنند می‌توانیم پیشرفت اسکیت استان را سرعت بخشیم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار