امام جمعه کرج با تاکید براینکه در طول تاریخ تلاش‌های استعمارگران برای تسلط بر کشورمان بوده است، گفت: انقلاب اسلامی دست همه آنها را از ایران کوتاه کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷ 28 January 2023

انقلاب اسلامی دست قدرت های بزرگ را از ایران کوتاه کرد

به گزارش «تابناک البرز» آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، اسلام‌هراسی را از روش‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: دشمن وقتی در مقابل گفتمان مقاومت و پیروزی‌های میدانی کم می‌آورد برای کمرنگ‌کردن حساسیت و غیرت دینی مردم ایران و مسلمین جهان اقدامات توهین‌آمیز می‌کند.

وی افزود: آنان به رسول خدا(ص) و ساحت قرآن کریم و مقدسات توهین و بی‌احترامی می‌کنند تا شاید راه غلبه‌ای پیدا کنند؛ قرآن‌سوزی در سوئد تکمیل کننده حرکات قبلی است که آیا مسلمان غیرت خود را از دست داده‌اند یا نه؟‌

حسینی همدانی با تاکید بر اینکه جهان اسلام باید با وحدت و قاطعیت در برابر این جرثومه‌های فساد ایستادگی کند، اضافه کرد: مجامع بین‌المللی که خود را حامی حقوق بشر و آزادی بیان می‌دانند باید عکس‌العمل نشان دهند.

وی گفت: ما در ایران اسلامی با تمام وجود عشق و علاقه خود را به قرآن و اهل بیت(ع) و مقدسات دینی ثابت می‌کنیم و برای حفاظت از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) حاضریم جان خود را فدا کنیم.

این مسئول با اشاره به دخالت‌های استعمارگران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گفت: امروز به برکت پیروزی انقلاب و تلاش‌های انجام گرفته در ۴۳ ساله گذشته، مسیر و آینده کشور رو به آسانی است.

امام جمعه کرج با اشاره به نزدیک شدن یوم‌الله ۱۲ بهمن سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، افزود: امسال نیز جشن‌های این دهه مبارک فجر همچون سال‌های گذشته پرشور و دشمن‌شکن برگزار خواهد شد.

وی به کینه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در جریان حوادث اخیر دشمنان با اتخاذ راهبرد کتمان، تحریف و جنگ روایت، روش جدیدی را برای مبارزه با انقلاب اسلامی در پیش گرفتند.

حسینی‌همدانی گفت: به همین دلیل با جهاد تبیین و یادآوری ایام بزرگی که مردم ایران با دست خالی افتخار آفریدند و طاغوت دو هزار و ۵۰۰ ساله را راهی زباله‌دان تاریخ کردند با دشمنان به مبارزه می‌پردازیم.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه بایستی دوستداران انقلاب و ایران نسل جوان را با جهاد تبیین نسبت به کینه‌های دشمنان آگاه کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم بشارتی دادند که «دنباله مسیر انقلاب به دشواری گذشته‌ها نیست»، یعنی سختی‌ها را کشیده‌ایم و مسیر پیش رو آسان‌تر و راحت‌تر طی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه ایران به لحاظ راهبردی و موقعیت حساس جغرافیایی دارای اهمیت بالای استراتژیکی است، گفت: به همین دلیل در طول تاریخ از زمان پرتغالی‌ها، تزارها، عثمانی‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی تلاش‌های استعمارگران برای تسلط بر کشورمان بوده است اما انقلاب اسلامی دست آنها را کوتاه کرد؛ به طوریکه وزیر خارجه وقت آمریکا(ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی) می‌گوید «با سقوط پهلوی آمریکا خسارتی دید که قابل جبران نیست و از امکانات بسیار بزرگی در دنیا محروم شدیم».

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: رئیس سازمان سیا آمریکا در آن زمان می‌گوید «آنچه در ایران اتفاق افتاد یک واقعه مهم و فوق‌العاده نبود بلکه یک واقعیت عجیب و باورنکردنی بود و ما ایران را به گونه‌ای ساخته بودیم که قرار بود برای همیشه در ایران باشیم و نمی‌دانستیم اینگونه ما را از ایران بیرون می‌کنند».

وی بیان کرد: تمام مستعمران و دشمنان به منابع ایران طمع داشتند ولی شعار انقلاب اسلامی «استقلال» بود و تا امروز بر آن ایستاده و دشمنان نیز اعتراف می کنند هنوز ایران مستقل است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه مردم مسلمان ایران در طول تاریخ سلطه بیگانگان نپذیرفته‌اند چرا که این مردم از مکتب شهادت و نهضت حسینی الگو گرفته‌اند، گفت: این روحیه در مکتب شیعه یکی از اصول غیرقابل تغییر است؛ همانطور که حاج قاسم گفت «ما ملت امام حسین(ع) هستیم» که قدرتی ایجاد می‌کند که نمی‌تواند سازش‌کار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار