مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد از احداث نخستین پارک دوستدار کودک این استان در شهر دوگنبدان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 26 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرزاد بابکان پور صبح امروز در بازدیدی با حضور نماینده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور و جمعی از مسئولان استانی از سایت محل احداث پارک دوستدار کودک واقع در شهر دوگنبدان اظهار داشت: نخستین پارک دوستدار کودک استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف آموزش کودکان در شهر دوگنبدان در محدوده جاده پازنان جنب نمایندگی ایران خودرو احداث می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت آموزش و تربیت کودکان و سیاست‌های ابلاغی دولت با هماهنگی بعمل آمده با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شهر دوگنبدان بعنوان شهر پایلوت استان برای احداث پارک دوست‌دار کودک انتخاب شده و نخستین بوستان دوست‌دار کودک استان کهگیلویه و بویراحمد در این شهر احداث می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای این طرح را ایجاد نشاط و شادی در بین کودکان دانست و افزود: توسعه و گسترش بوستان‌های دوستدار کودک می‌تواند با فراهم آوردن فضای باز مشترک برای مادر و کودک در تقویت رابطه خانواده و فرزند نقش مهمی داشته باشد.

بابکان‌پور بیان کرد: ضمن دعوت از بازرس ویژه سازمان برای بازدید از منطقه مورد نظر و انجام جلساتی در این خصوص انتظار داریم مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری دوگنبدان در کمترین زمان ممکن و با انگیزه کامل پیگیری‌ها و مقدمات لازم برای آغاز این پروژه مهم را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۳ و نیم هکتار زمین برای اجرای احداث پارک دوستدار کودک شهر دوگنبدان تخصص یافت، افزود: شهرداری باید در اسرع وقت نسبت به تسطیح و آماده سازی زمین اقدام نماید.

 بابکان‌پور ادامه داد: شهرداری نیز موظف شده ارائه اسناد مالکیت مربوطه و برنامه زمان بندی را برای انعکاس به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به دفتر امور شهر ارسال کند.

وی تاکید کرد: در مراحل بعدی افزایش و توسعه بوستان‌های دوستدار کودک را برای تمام شهرهای استان در دستور کار داریم که می‌طلبد مجموعه‌های شورای اسلامی و شهرداری‌های شهرهای مختلف استان بحث جانمایی و اقدامات اولیه را در دستور کار داشته باشند.

نماینده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن تاکید بر اهمیت اجرای این پروژه برای کودکان، گفت: بوستان‌های دوستدار کودک جز پروژه‌های زیرساختی توسعه‌ای هستند که با اجرای اصولی درآمد پایدار را در بلندمدت برای شهرداری‌ها به دنبال دارند.

موسی پژوهان افزود: توسعه بوستان‌های دوستدار کودک در کشور به عنوان یکی از برنامه‌های تدوین کمیته ملی شهر دوستدار کودک از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و اداره کل توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در دستور کار قرار دارد.

وی با توجه به عدم توانایی مالی برخی شهرداری‌ها خواستار فراهم کردن هر چه سریعتر مقدمات کار برای واگذاری پروژه در کمیته مربوطه به بخش خصوصی شدند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
بجای پارک کودک یک بیمارستان ناباروری رااندازی کنید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
بچه داری تو این مملکت
ادریانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
هرچی پارک بانوان رو درس راست کردین اینم میکنید
فقط بهانه ی دریافت بوجه اس که شکمشون رو سیرکنن و ماشین شاسی بلند بخرن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار