رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه گفت: نظام مهندسی کشاورزی ایجاد کننده همکاری بین شاغلان بخش کشاورزی و ادارات دولتی است.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 26 January 2023

ایرج بهرامی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: کشاورزی به عنوان موتور محرک رشد و توسعه اقتصادی استان است و از طرفی هم زحمات فعالان این بخش و پیگیری‌هایی که تا کنون انجام شده بر کسی پوشیده نیست، به همین دلیل یک تشکل خاصی تحت عنوان سازمان نظام مهندسی برای دانش آموختگان بخش کشاورزی تشکیل شده است.

وی افزود: در این تشکل هماهنگی و همکاری بین شاغلان بخش کشاورزی و ادارات دولتی مد نظر است ما برای اینکه در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کارشناسان را به جامعه کشاورزی و بهره برداران بخش کشاورزی معرفی کنیم لازمه اش این است که این افراد را از نظر صلاحیت بسنجیم و کارشناسان را رتبه بندی کنیم.

وی ادامه داد: به این ترتیب بر اساس فرایند‌های خاصی که در قانون نظام مهندسی تعریف شده به این‌ها پروانه اشتغال دهیم و صلاحیت‌های مختلفی را بگیرند و بر اساس صلاحیت‌هایی که اخذ می‌کنند این کارشناسان می‌توانند نسبت به ارائه خدمت، مشاوره، ارزیابی، طرح نویسی و بسیاری از امورات دیگر خدمات را به بهره برداران کشاورزی ارائه دهند.

وی گفت: مثلا مشاور را به یکسری افراد حقیقی و حقوقی می‌گوییم که حائز شرایط لازم برای انجام خدمات مشاوره‌ای باشند که تشخیص صلاحیت و رتبه بندی آن‌ها هم بر عهده کمیته‌های ذیربط سازمان نظام مهندسی است.

وی ادامه داد: دو کمیته تخصصی رتبه بندی و اشتغال داریم که در کمیته رتبه بندی کارشناسان رتبه بندی می‌شوند و در کمیته اشتغال پروانه اشتغال بر اساس صلاحیت شان و مدارک و سوابقشان همچنین دوره‌های تخصصی صادر می‌شود.

بهرامی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت و قابل بحث این است که سازمان نظام مهندسی از طریق اختیارات قانونی و تصویب دستورالعمل‌های خاص صنفی حرفه‌ای به دنبال این است که به اعضای خود هویت دهد و ضمن مرزبندی فعالیت‌های تخصصی سازمان کارکرد حرفه‌ای اعضای سازمان را هم با نشان‌های حرفه‌ای به آحاد جامعه معرفی کند. 

منبع: تابناک
برچسب ها: تابناک ، کرمانشاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار