شهردار منطقه دو شهر تبریز گفت: طبق نتایج آزمایشات نمک های استفاده شده در بحث نمک پاشی سطح شهر موجب شیوع سرطان می شود که سکته مغزی و قلبی را نیز به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۰۸۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹ 25 January 2023

به گزارش خبرنگار تابناک، موسی علیپور در یازدهمین نشست خبری گفت و گو با مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: برنامه ریزی که برای سال ١۴٠١ توسط همکاران قبلی منطقه صورت گرفته بوده و ما ملزم بودیم بر مبنای اهداف و برنامه تعریف شده جلو برویم.
وی ادامه داد:٨۵٣میلیارد بودجه سال۱۴۰۱ بود که در طول اجرای پروژه ها تغییرات بودجه ای وجود داشت.
علیپور در بخش دیگری از صحبت های خود به پروژه های منطقه ای و فرا منطقه ای اخیر منطقه دو اشاره کرد و گفت: پل فروزنده با افزایش پنج برابری بودجه دقیقا به موقع افتتاح شده و خیابان القوقاز با دوبرابر شدن اعتبار در مرحله اجرا قرار دارد.

علیپور ادامه داد : منطقه دو با تخریب آسفالت و پوسیدگی جداول روبه رو بود که در۹ ماه، هشت هزار و پانصد متر جدول گذاری و سی و سه هزار هزاروپانصد تن آسفالت ریزی انجام شده که همچنان به خاطر آب و هوا نیاز به تداوم است.

وی گفت :منطقه ی دو اولین منطقه است که بحث ناحیه محوری را در شهر تبریز به اجرا گذاشت و سه ناحیه در سطح حوزه دو مستقر کرد که نسبت به سنوات گذشته پیشرفت داشته ایم.

شهردار منطقه دو ادامه داد: در بحث ناحیه محوری، قرارداد های خدمات محلی را تقسیم کردیم و علت این بود که معاونین و ناظرین عمران که به کوچه پس کوچه ها و معابر وقت پیدا نکنند.

علیپور گفت:در رجایی شهر ساختمانی به اسم خدماتی و رفاهی ساخته می شود که طبق دستور شهردار آنجارا تبدیل به ساختمان فرهنگ و رسانه می شود.

وی ادامه داد :در این طرح ۴۰درصد عملیات عمرانی انجام شده و ۶۰درصد برای سال۱۴۰۲با بودجه ۳۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد:که برای تکمیل و تجهیز این پروژه که حدود هفت هزار چهارصدوهفت و شش متر و در شش طبقه است و تقسیم صنف ها وجود خواهد داشت.

طبق آزمایشات نمک پاشی سطح شهر موجب شیوع سرطان می شود
وی گفت: رویکرد جدید که در فرهنگ منطقه دو صورت گرفته تخصصی کردن فرهنگ سراها است که اولین فرهنگ سرای ویژه ی کودکان به اسم حضرت ولیعصر افتتاح شده که در شهرداری منطقه شروع به کار کرد و با استقبال شهروندان روبه رو شد.

شهردار منطقه دو افزود:در چندماه اخیر با رکود درخواست مجوز پروانه روبه رو بوده ایم که تا به امروز۲۵۵ پروانه صادر شده و ۲۶۹۰ استعلام پاسخ داده شده است.
علیپور تاکیید کرد: ضعف عملکرد در زمان بارش در کوچه های فرعی به ویژه کوچه های منتهی به زعفرانیه و شبنم که یکی از علت ها تردد ماشین های شهروندان بوده است که مانع عملکرد ماشین های محلول پاشی شده است.
شهردار منطقه دو تبریز در پایان سخنان خود افزود: برای محلول پاشی راحت تر در بارش های اینده به شهروندان جهت پارک نکردن در سراشیبی های تند اطلاع رسانی می شود.

 

ثنا آقاپور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار