رییس دانشگاه رازی کرمانشاه، اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خلاف قوانین بین‌المللی دانست و گفت: دنیا بداند که سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی خط قرمز ما هستند.
کد خبر: ۱۰۸۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ 25 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمدنبی احمدی» به همراه جمعی از مسوولان کرمانشاه به نمایندگی از طلاب، روحانیون، دانشگاهیان و نهادهای مختلف با حضور در فرماندهی سپاه نبی اکرم (ص) استان، حرکت مذبوحانه اتحادیه اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کردند و افزود: روزگاری در جنگ نابرابر سیم‌خاردار نداشتیم اما امروز متهم هستیم که در جنگ اوکراین به روسیه پهباد می‌فروشیم و در این سطح و درجه از قدرت نظامی قرار داریم.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه، اظهار داشت: براساس اصل ۳۹ منشور سازمان ملل متحد هیچ کشوری حق ندارد نیروهای رسمی که جزو پیکره یک نظام هستند را تروریست اعلام کند، همین اصل می‌گوید که اگر چنین صورت گیرد آن کشور هم می‌تواند نیروی طرف مقابل را تروریست اعلام کند.

وی افزود: براساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران از نیروهای رسمی کشور به شمار می‌آید، اما در دنیای امروز با هجمه‌ها و تبلیغات رسانه‌ای و سایبری دشمنان، پارلمان اروپا با اشراف به این موضوعات وارد خطر شد و حرکت نابخردانه‌ای را رقم زد.

احمدی بیان کرد: دشمن می‌خواهد بداند که جمهوری اسلامی ایران تا چه زمانی پای نیروهای جان برکف خود ایستاده است اما دنیا بداند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «دوران بزن در رو گذشته است». دشمن به آسیب‌پذیری خود در جنگ‌های متقارن و نامتقارن واقف است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: امروز رژیم صهیونیستی در جنگ‌های نامتقارن نیابتی حریف غزه نمی‌شود و به شدت منافعشان در خطر است و تلاش می کنند که بر سرنوشت بشر حاکم شوند اما فهمیدند که جمهوری اسلامی ایران با تشکیل جبهه مقاومت این امر را نمی‌پذیرد.

وی تأکید کرد: امروز وحدت، اتحاد و یکپارچگی، ولایی و جهادی عمل کردن و کار فرهنگی بسیار مهم است و اقدامات دشمن نباید ما را از مسیر والای خود منحرف کند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز از حضور مسئولان استانی تقدیر کرد و اظهار داشت: سپاه پاسداران بازوی ولایت و یادگار حضرت امام (ره) است، این نیروی مردمی و خدوم در تمامی صحنه‌های مختلف و خدمت رسانی‌ها در ایران اسلامی نقش بسزایی داشته است.

حجت الاسلام «شمس الله جلیلیان» گفت: پاسداران سبزپوش در کنار سایر نیروهای مسلح، گوش بفرمان ولی امر مسلمین جهان بوده و خواهد بود.

وی علت دشمنی جهان استکبار و دولت‌های اروپایی نسبت به سپاه پاسداران را توانمندی این نهاد انقلابی و مردمی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان وقتی قدرت همه جانبه سربازان پا به رکاب ولایت سپاه پاسداران را در حفظ و حراست دستاوردهای نظام اسلامی می‌بینند، دست به چنین حرکت مذبوحانه‌ای می‌زنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار