معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش برودت هوا در روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد بارش‌های بهمن و اسفند در حالت خوشبینانه بهتر از نرمال خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 25 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی محمد زورآوند از بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی برای پیش‌بینی بارش‌های بهمن و اسفند یاد کرد و افزود: بررسی‌ها وضعیت بارش‌های بهمن و اسفند را به اندازه نرمال و حتی در حالت خوشبینانه بیش از نرمال نشان می‌دهد.

وی دامنه بارش نرمال برای بهمن را ۶۰ تا ۸۰ و برای اسفند ۵۵ تا ۸۰ میلی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: به نظر می‌رسد در هریک از این دو ماه بین ۷۰ تا ۹۰ میلی‌تر بارش داشته باشیم، اما نباید فراموش کنیم احتمال خطا در پیش‌بینی‌های بلندمدت بالا است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه معتقد است، حتی اگر بارش‌های بهمن و اسفند از نرمال هم بیشتر باشد، باز هم بارش‌هایی که خصوصا در فصل پاییز از دست دادیم جبران نخواهد شد.

زورآوند در ادامه از استمرار هوای سرد در استان تا پایان هفته خبر داد و عنوان کرد: از روز پنجشنبه (ششم بهمن) با ورود سامانه بارشی ناپایدار به جو استان شاهد افزایش حداقل دمای هوا خواهیم بود که حدود پنج یا شش درجه سانتی‌گراد و در شهر کرمانشاه حتی بیشتر هم خواهد بود.

وی تاکید کرد: با ورود این سامانه ناپایدار، یخبندان، سکون و آلودگی هوا از کرمانشاه خارج شده و شاهد تعدیل دمای هوا خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه ناپایداری‌ها تقریبا تمام هفته آینده ادامه خواهد داشت، اوج ناپایداری را مربوط به روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده (۱۱ و ۱۲ بهمن) دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه اعلام جزئیات بیشتر این سامانه بارشی نیازمند بررسی نقشه‌ها طی روزهای آتی است، اما به نظر می‌رسد بر اساس براوردهای فعلی بارش خوبی برای استان به همراه داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار