سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: در این دوره قبض گاز ۵ هزار و ۶۳۰ مشترک در استان رایگان شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶ 25 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ناصر حسینی، سرپرست شرکت گاز در کرمانشاه میانگین مصرف گاز به ازای هر مشترک خانگی در کشور را ۲ هزار و ۵۰ مترمکعب اعلام کرد و اظهار کرد: این میزان در استان ۲ هزار و ۱۶۸ مترمکعب است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲ درصد جمعیت کشور را دارد، افزود: براساس اطلاعات و مصرف سال گذشته ۲.۳ درصد مصرف کشور در استان کرمانشاه بود و پیش‌بینی می‌شود امسال میزان مصرف گاز بیشتر از سال گذشته هم باشد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: مصرف روزانه امسال در استان به طور متوسط بین ۱۵ تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

وی وضعیت شبکه‌های گازرسانی استان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تاکنون هیچگونه محدودیتی در مصرف، قطع یا افت فشار گاز در هیچکدام از مشترکان بخش خانگی، صنعتی، تجاری و سایر بخش‌ها نداشتیم، فقط یک سری محدودیت‌های مصرف براساس دستور مرکز راهبری شرکت ملی گاز برای مشترکین عمده استان اعمال شده است.

حسینی در توضیح اعمال تعرفه‌های جدید گاز از تاریخ ۱۶ آذرماه امسال، افزود: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با هدف کنترل میزان مصرف و کاهش مصرف بی‌رویه، افزایش گازبهای مصرفی اعمال شد.

وی ادامه داد: این افزایش از مصارف ۱۶ آذرماه به بعد اعمال شده است؛ در این راستا جدولی با ۱۲ پله طراحی شده است که براساس ااقلیم محاسبه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه کرمانشاه در اقلیم دوم واقع است، گفت: در اقلیم دو در پلکان یک تا ۲۲۵ مترمکعب و در سایر پلکان‌ها، هر پلکانی ۷۵ مترمکعب حجم گاز در نظر گرفته شده است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در پلکان اول، دوم و سوم (مصرف ۳۷۵ مترمکعب) هیچگونه افزایش قیمتی اعمال نشده است و اگر مشترکی ۷۰ درصد این  ۳۷۵ مترمکعب را مصرف کند، هزینه رایگان خواهد شد بطوریکه در همین ماه هزینه گاز ۵ هزار و ۶۳۰ مشترک استان رایگان شد.

وی ادامه داد:از پلکان چهارم تا ششم، از ۳۷۵ تا ۶۰۰ مترمکعب ۳۰ درصد افزایش قیمت اعمال شده که حدود ۶۴ درصد مشترک در این رنج مصرف هستند.

حسینی افزود: از پلکان هفت تا ده، تا ۹۰۰ مترمکعب ۵۰ درصد افزایش گازبها نسبت به سال گذشته اعمال شده است و از پلکان ده به بالا قیمت هر مترمکعب ۵ و ۶ هزار تومان می‌شود.

وی در پایان از مشترک خواست همچنان با پیوستن به پویش «هر خانه یک اتاق گرم»، کم مصرف کردن گاز را در دستورکار داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار