فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی و انهدام پنج باند سرقت خبر داد و گفت: در مجموع بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اموال مسروقه مانند خودرو، لوازم منزل و گوشی تلفن همراه از اعضای آن‌ها کشف شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳ 25 January 2023
 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم سردار علی‌اکبر جاویدان در حاشیه بازدید از کشفیات پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مقابله با مجرمان و پیشگیری و کشف سرقت توسط کاراگاهان پلیس آگاهی استان به مدت 72 ساعت اجرا شد.

وی عنوان کرد: در جریان اجرای این طرح، پنج باند سرقت خودرو و قطعات و محتویات آن، منزل و موبایل متشکل از 14 سارق و مالخر متلاشی و در مجموع بالغ بر 60 میلیارد ریال اموال مسروقه از آن‌ها کشف شد.

قاپ‌زنی و سرقت از مردم با خودرو مسروقه 

فرمانده انتظامی استان کر6 در خصوص این باندها نیز گفت: یکی از این باندها، باند سرقت گوشی تلفن همراه بودند که دو سارق به تناوب با کمک چهار دستگاه خودرو که سه دستگاه آن نیز مسروقه بود اقدام به قاپ‌زنی و موبایل‌قاپی می‌کردند.

جاویدان با اشاره به اعتراف دو سارق به ارتکاب 135 فقره قاپ زنی افزود: از این باند 100 دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف و یک مالخر نیز در این رابطه دستگیر شده است.

فروش موبایل‌های سرقتی پس از تغییر شماره سریال

وی خاطرنشان کرد: با تلاش مأموران پلیس آگاهی دو نفر که در استان‌های دیگر اقدام به سرقت موبایل کرده و پس از انتقال به کرمانشاه و پاک کردن شماره سریال آن‌ها، اقدام به فروش این گوشی‌های تلفن همراه می‌کردند، دستگیر شدند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه از این باند نیز 100 دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف شد، افزود: یک مالخر نیز دستگیر و یک باب مغازه هم پلمب شد.

انهدام باندهای سرقت منزل و خودرو

جاویدان در خصوص انهدام باند سارقان منزل نیز گفت: اعضای این باند دو سارق و یک مالخر بودند که به سرقت از 96 منزل اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه‌های آن‌ها، مقدار زیادی اموال مسروقه مانند فرش، تلویزیون، لوازم آشپزخانه و غیره کشف شد.

وی از متلاشی شدن باند سارقان خودرو نیز خبر داد و با بیان اینکه دو عضو این باند 6 دستگاه خودرو را در شهر کرمانشاه سرقت کرده بودند، خاطرنشان کرد: یک قبضه کلت کمری و حدود هفت کیلوگرم مواد مخدر از آن ها کشف شد.

زمین گیر شدن سارقان به عنف با اقتدار پلیس

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در مدت اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی یک باند سه نفره سارقان به عنف نیز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند با یک دستگاه خودرو مسروقه پژو 405 با پلاک جعلی اقدام به سرقت اموال با ارزش شهروندان می‌کردند، افزود: این افراد عموما گوشی موبایل، وجه نقد، ساعت و دیگر اموال با ارزش قربانیان خود را سرقت می کردند.

کرمانشاه جولانگاه سارقان و مجرمان نیست

جاویدان با اشاره به قاطعیت پلیس در برخورد با سارقان و مجرمان گفت: بدون شک کرمانشاه هرگز جولانگاه مناسبی برای این افراد نبوده و نخواهد بود.

رئیس پلیس استان کرمانشاه افزود: در میان افراد دستگیر شده یکی از اراذل و اوباش هم هست که در بازرسی از منزلش اسلحه و چند قبضه قداره، قمه و شمشیر و دیگر سلاح‌هایی که ایجاد رعب و وحشت می‌کند کشف شد تا ثابت شود مأموران انتظامی حافظ امنیت جامعه بوده و امنیت مردم خط قرمز پلیس است.

وی از تداوم طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی خبر داد و گفت: از دستگاه قضائی نیز انتظار می‌رود با صدور احکام بازدارنده هم سبب افزایش امنیت در جامعه شده و هم اینکه مجرمان به این نتیجه برسند در صورت انجام جرم به شدیدترین شکل ممکن مجازات می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار