مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰ مورد بازرسی و استانداردسازی تجهیزات بازی توسط این اداره کل در استان انجام شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹ 25 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر«مهدی حسین‌پور» افزود: با توجه به افزایش استفاده از مکان‌های تفریحی از جمله شهربازی، این اداره کل با هدف شناسایی نواقص و وضعیت موجود تجهیزات منصوبه در شهربازی‌ها، زمین‌های بازی، پارک محله‌ها، مهدکودک‌ها و خانه‌های بازی طرح ویژه بازرسی و استانداردسازی با اولویت تجهیزات منصوبه در زمین‌های بازی، مهدهای کودک وخانه‌های بازی کودک سطح استان را در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد هشت مکان تفریحی شناسایی شده در سطح استان فعالیت می‌کنند که پنج مکان تفریحی شهرستان کرمانشاه موفق به استانداردسازی و دریافت تاییدیه ایمنی شده‌اند.

حسین‌پور از مردم خواست هنگام حضور در شهربازی‌ها، زمین‌های بازی، پارک محله‌ها، مهدکودک‌ها و خانه‌های بازی به نکات ایمنی و استاندارد توجه کنند و در صورت مشاهده نقص، موارد را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و خط ارتباطی استانی ۴۵۱۷-۰۸۳ و یا سایت اداره کل استاندارد به آدرس Kermanshah.inso.gov.ir (در بخش ارتباط با ما) با اداره کل استاندارد استان کرمانشاه تماس حاصل فرمایند.

استاندارد ملی برای کاهش آلاینده های منابع متحرک اجباری شد

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: استاندارد ملی ایران به شماره ۱۳۶۲۹ تحت عنوان خدمات به مشتریان و ضمانت لوازم خانگی انرژی بر برای تولید کنندگان لوازم خانگی اجباری می شود.

حسین‌پور افزود: با توجه به ماده ۴ قانون هوای پاک مصوب مجلس محترم شورای اسلامی مورخ ۲۵ تیر ماه سال ۹۶ و به جهت کاهش آلاینده های منابع متحرک به ویژه خودروهای جاده ای، اجرای استاندارد ملی شماره ۲_۷۳۷۰ با موضوع تایید نوع تجهیزات پس پالایش برای وسایل نقلیه سنگین با موتورهای احتراق تراکمی سوخت دیزل اجباری اعلام و توسط سازمان حفاظت محیط زیست اجرا می شود.

وی اضافه کرد: اجرای استاندارد ملی ایران به شماره ۱_۱۵۶۷۸ با موضوع خودروهای جاده ای_ تجهیزات آزمون مراکز معاینه فنی_ قسمت ۱: ویژگی ها و روش های آزمون با مسئولیت اجرا توسط سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین اجرای استاندارد ملی شماره ۲_۱۵۶۷۸ با موضوع خودروهای جاده ای_ تجهیزات آزمون مراکز معاینه فنی _ قسمت ۲: الزامات بازرسی با مسئولیت اجرا از طریق ستاد معاینه فنی تعیین شده آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو موضوع مصوبه شماره ۱۲۰۶۷۱/ت ۵۰۸۹۱ ه هیئت وزیران اجباری اعلام شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه گفت: استاندارد ملی ایران به شماره ۱۳۶۲۹ تحت عنوان خدمات به مشتریان و ضمانت لوازم خانگی انرژی بر برای تولید کنندگان لوازم خانگی اجباری می شود.

حسین‌پور تصریح کرد: به پیشنهاد سازمان ملی استاندارد ایران در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای عالی استاندارد، اجرای اجباری شدن استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان کمیت فرآورده در بسته بندی ها و استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان الزامات برچسب گذاری پیش بسته بندی ها به تصویب اعضای شورا رسید.

وی ادامه داد: با عنایت به جمع بندی های صورت پذیرفته پیرامون سند راهبردی سیستم مدیریت یکپارچه غذا در شورای عالی استاندارد و شورای عالی انقلاب فرهنگی و تکلیف قانونی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص سند اشاره شده مقرر گردید هر دو سند به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال تا جمع بندی نهایی توسط شورای مذکور به عنوان متولی امر سیاستگذاری، تعیین و پایش شاخص‌های اساسی سلامت و امنیت غذایی، ایجاد هماهنگی میان دستگاه های اجرایی مربوط صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: همچنین دستورالعمل تخصصی پیشنهادی سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص اجرای تبصره های ۱ الی ۳ ماده ۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای عالی استاندارد طرح و به تصویب رسید.

حسین‌پور گفت: به منظور تقویت نظام استاندارد ملی در کشور و همچنین بومی سازی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه وزارت نفت مکلف است با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و متخصص داخلی نسبت به تدوین و اجرای استانداردهای ملی بر اساس تبصره ۱ الی ۳ ماده ۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اقدام کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار