سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه طی روزهای سرد اخیر رکورد مصرف ۱۵.۳ میلیون مترمکعب در روز مصرف گاز را نیز داشتیم، گفت: هنوز از شرایط بحرانی مصرف گاز عبور نکرده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ 24 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا ناصر حسینی با اشاره به استمرار هوای سرد طی چند وقت اخیر و تداوم آن تا پایان هفته، اظهار کرد: در روزهایی که اوج سرما را داشتیم رکود، مصرف ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب در روز در بخش‌های خانگی، تجاری و اداری نیز در استان رقم خورد.

وی ادامه داد: اگرچه اکنون مصرف گاز تا حدودی پایین آمده، اما هنوز از شرایط بحرانی مصرف گاز عبور نکرده ایم و به همراهی مشترکین برای گذر از این وضعیت نیاز داریم.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه وضعیت کنونی شبکه گاز استان را پایدار دانست و با بیان اینکه تاکنون قطعی و افت فشاری در بخش خانگی نداشتیم، عنوان کرد: هنوز در برخی بخش‌ها از جمله صنایع و ... محدودیت داریم، اما محدودیت گازی که در برخی جایگاه‌های CNG به صورت موقت داشتیم، برطرف شد.

به گفته حسینی، چنانچه مشترکین در مصرف گاز همراهی و مدیریت داشته باشند، این روزهای سرد را پشت سر گذاشته و از وضعیت بحرانی عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در زمستان امسال افزایش مصرف گاز متناسب با افزایش مشترکین نبود، یادآور شد: در حالیکه مشترکین گاز کرمانشاه نسبت به سال گذشته سه درصد بیشتر شده، بیش از ۳۵ درصد افزایش مصرف نسبت به سال قبل داشتیم.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه این افزایش را ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف در بخش‌های مختلف خانگی، اداری و ... دانست و خاطرنشان کرد: درخواست داریم دستگاه‌ها دمای ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد را لحاظ کنند و مشترکین بخش خانگی نیز با بهینه سازی استفاده از وسایل گرمایشی، دمای منازل خود را کنترل کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار