مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای تبدیل قصرشیرین به عنوان یک محور گردشگری زمستانی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ 24 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدرضا سهیلی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای قصرشیرین برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری زمستانی، اظهار کرد: آب و هوای گرمسیری، نخلستان‌های سربه فلک کشیده، باغات مرکبات، آثار تاریخی ممتاز، تعدد مراکز اقامتی و یادمان‌های دفاع مقدس تنها بخشی از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه در فصل سرد زمستان شهرستان قصرشیرین شرایط آب و هوایی معتدلی دارد، این شهرستان از اواسط این فصل تا اوایل خرداد یکی از بهترین مقاصد سفر برای گردشگران خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با تاکید براینکه تبدیل شدن قصرشیرین به محور گردشگری زمستانی در دستور کار قرار گرفته، گفت: در این راستا اعتباراتی  برای آماده سازی فضاهای عمومی این منطقه در نظر گرفته شده، البته در کنار این باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.  

وی ادامه داد: به منظور جذب گردشگران به منطقه غرب استان دو برنامه راهبردی داریم، یکی جذب سرمایه گذاران و دیگری برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره ها که هر دو می تواند به عنوان یک محرک اصلی عمل کنند.  

سهیلی با بیان اینکه سرمایه گذاران خوبی برای احداث زیرساخت های گردشگری در غرب استان به منظور تبدیل آن به یک محور گردشگری زمستانی پای کار آمده‌اند، گفت: یک سرمایه‌گذاری به حجم 800 میلیارد تومان قرار است که در این محور توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تبدیل بنای ساسانی زیج منیژه به یک هتل تاریخی، احداث پل معلق در پیران، تبدیل گُلَین به یک منطقه بوم گردی و راه اندازی تفریحات هوایی در این منطقه با آوردن هلی کوپترهای تفریحی و ... از جمله برنامه‌های  تدارک دیده شده برای تبدیل غرب استان با محوریت قصرشیرین به یک محور گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: البته برای تکمیل این محور نیاز به سرمایه‌گذاری هایی در حوزه سدهای این منطقه هم داریم که در این رابطه با همکاری آب منطقه ای در حال تدوین بسته های سرمایه گذاری هستیم.

وی از سدهای تنگ حمام، زاگرس، آزادی، گیلانغرب و شرفشاه به عنوان سدهای مهم این منطقه نام برد که می توان برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در حاشیه آنها اقدام کرد.

سهیلی ادامه داد: در بخش دوم  که رویدادسازی است نیز برنامه برگزاری جشنواره بین المللی اسب کرد را در  اسفند ماه در قصرشیرین برنامه‌ریزی کرده ایم که قرار است از طرف عراقی هم دعوت شود در این جشنواره حضور پیدا کنند.

وی یادآورشد: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است که در طول فصل سرد سال چندین رویداد گردشگری را در این منطقه برگزار کنیم تا گردشگران را به سمت آن بکشانیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار