مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری، ۶ هزار و ۷۱ مورد بازرسی کار به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار از کارگاه‌های مختلف معدنی، ساختمانی و کارگاه‌های پرخطر صنعت نفت و گاز در استان کرمانشاه انجام شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ 24 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مختار احمدی»  افزود: در این مدت ۳۵۳ مورد بازرسی از کارگاه های پرخطر صنعت نفت گاز و پتروشیمی، ۲۸۴ مورد بازرسی از کارگاه پرخطر معدن و یک هزار و ۲۷۶ مورد بازرسی از کارگاه های صنعت ساختمان استان انجام شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از بازرسی های به عمل آمده، ۲ هزار و ۲۲۴ مورد بازرسی به صورت موردی توسط بازرسان کار انجام شده است، گفت: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری، ۲۹۶ حادثه ناشی از کار گزارش شده است که بازرسان در محل حادثه حاضر و گزارش حادثه را تنظیم نموده اند.

وی درباره لزوم آموزش ایمنی در کارگاه های استان نیز اظهار کرد: برای جلوگیری از وقوع حادثه های ناشی از کار و همچنین ارتقای فرهنگ ایمنی، دوره های آموزشی برای کارگران کارگاه های ساختمانی و کارگاه های تولیدی صنعتی و کارفرمایان برگزار می شود تا آشنایی با ایمنی و توانمندسازی کارگران در این باره افزایش یابد.

احمدی با اشاره به اینکه در این مدت، ۸۳۳ درخواست متقاضیان جهت اخذ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران بررسی شده است، ادامه داد: در این مدت ۲۲۳ نظارت بر کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار توسط بازرسان کار این اداره کل انجام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه برابر ماده ۵۲ قانون کار بازرسان حق دارند در هر موقع به کارگاه های مشمول مقررات قانون وارد شده و بازرسی بپردازند، گفت: بازرسان کار به عنوان مشاوران امین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرای مقررات قانون کار و آئین نامه های مربوطه از قبیل مدت کار مزد، حفاظت و بهداشت و رفاه کارگران تحقیق و بازرسی کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود یک هزار و ۳۰ مورد واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار