رییس دادگستری سرپل‌ذهاب گفت: یک هزار و ۱۰۰ فقره پرونده طی امسال با تلاش مجموعه شورای حل و اختلاف این شهرستان منجر به صلح و سازش شده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ 24 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمدحسین حیدری» روز سه‌شنبه در جلسه تشکیل ستاد صبر سرپل‌ذهاب با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه، افزود: در مجموع تعداد پرونده های ورودی به مجموعه دادگستری شهرستان سرپل ذهاب در سال جاری چهار هزار و ۸۵۰ فقره بوده است.

وی اظهار کرد: در دعاوی کلان از جمله پروندهای قتل و جرایم خیلی مهم نیز بسیاری از پرونده ها با ورود بزرگان و صلح یاران منطقه به صلح و سازش ختم شده است.

رییس دادگستری سرپل‌ذهاب در ادامه گفت: سرپل ذهاب در باب صلح و سازش دعاوی جزو شهرستان های شاخص استان بوده که با اقدام مناسب شورای حل اختلاف شهرستان ۳۵ درصد از پرونده های ورودی شهرستان کاهش داشته است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: ۸۰ آیه قرآنی در مورد صلح و سازش وجود دارد که نشان دهنده اهمیت صلح و سازش در جامعه است.

«منوچهر فتاحی» افزود: صلح در کلام ائمه اطهار (ع) بعنوان یک امر خیر و بالاترین مکارم اخلاقی است و در حدیثی از پیامبر (ص) آمده که حل کردن اختلاف بین ۲ نفر از یکسال عبادت بالاتر و صدقه زبان، شفاعت است.

فرماندار سرپل‌ذهاب نیز گفت: سرپل‌ذهاب از شهرستان هایی است که در صلح و سازش پرونده های دادگستری جزو شهرستان های شاخص است.

«صدرالله بابلی» افزود: سخن بزرگان و مصلحین جامعه در هر شهری نافذ است و می توانند از این نفوذ سخن در رفع اختلافات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: صلح و سازش امر بسیار نکویی است که در جامعه باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود و کار مصلحین و بزرگان براساس آیات قرآنی و روایت ائمه اطهار (ع) است و از اجر و ثواب بالایی برخوردار خواهد بود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار