معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی فاز اول بیمارستان اصلی روانسر با صرف هزینه‌ای بیش از ۴۰ میلیارد تومان در مرحله اتمام است.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 24 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «صادق کریمی» روز دوشنبه در جریان بازدید از پروژه ساخت بیمارستان اصلی روانسر، افزود: فاز دوم این پروژه نیز از سال آینده اجرایی می شود که جهت تجهیز و بهره برداری آن اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که بخشی از آن در مصوبات سفر رییس جمهور به استان دیده شده است.

وی با بیان اینکه احداث و راه اندازی بیمارستان اصلی روانسر که از مطالبات به حق مردم این شهرستان است را از اولویت های مهم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانست و گفت: به همین دلیل بیشتر اعتبارات مورد نیاز فاز اول این پروژه از منابع داخلی دانشگاه تامین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: با توجه به اینکه احداث و راه اندازی بیمارستان اصلی روانسر زمانبر خواهد بود، پروژه بیمارستان موقت این شهرستان در دستور کار دانشگاه قرار گرفت.

کریمی افزود: بیمارستان موقت روانسر با ۲۴ تخت بستری و یک اتاق عمل تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن به پایان می رسد و در اولین فرصت نیز کار تجهیز آن آغاز و انشاالله اوایل سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

در سفر ۲۳ تیرماه امسال رییس جمهور به استان کرمانشاه بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و آبادانی استان به تصویب رسید که سهم حوزه سلامت از این میزان اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

استان کرمانشاه ۱۴ شهرستان دارد که در حال حاضر سه شهرستان ثلاث باباجانی، روانسر و دالاهو فاقد بیمارستان است و از محل مصوبات سفر رییس جمهور اعتباراتی برای تسریع در ساخت بیمارستان در این شهرستان ها اختصاص یافته است.

اکنون ساخت بیمارستان در این سه شهرستان فعال است که ساختمان بیمارستان ثلاث باباجانی اوایل سال آینده به اتمام می رسد و ساختمان روانسر و دالاهو نیز ۲ تا سه سال آینده تمام می شود.

اکنون در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۲۵ بیمارستان با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تخت فعال است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار