رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: آماده واگذاری یازده پارک جنگلی کرمانشاه به بخش خصوصی هستیم.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 24 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: آماده واگذاری یازده پارک جنگلی کرمانشاه به بخش خصوصی هستیم.

عبدالعلی جلیلیان با اشاره به آمادگی مجموعه منابع طبیعی استان برای واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی استان، ادامه داد: آماده واگذاری یازده پارک جنگلی کرمانشاه به بخش خصوصی هستیم.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۹ پارک جنگلی دارد، گفت: پیش از این بهره برداری از هشت پارک جنگلی استان احاله مدیریت شده  است.

 جلیلیان با بیان اینکه مدیریت و بهره برداری از پارک های جنگلی برای مدت ۱۵ سال به متقاضیان واگذار می شود، افزود: هم اکنون کار احاله مدیریت یازده پارک جنگلی استان با مساحت ۶۰۰ هکتار باقیمانده است.

 وی با اشاره به در دست واگذاری بودن کار احاله مدیریت پارک جنگلی چشمه سفید کرمانشاه با عنوان پارک جنگلی شهدای منابع طبیعی در سطح ۳۰۰ هکتار، گفت: هم اکنون شهرداری درخواست احاله مدیریت این پارک جنگلی را که در ضلع جنوبی شهر کرمانشاه قراردارد، داده و پیگیر مراحل اجرایی کار است.

جلیلیان با بیان اینکه پارک‌های جنگلی به منظور بهره‌برداری بهتر به بخش خصوصی  احاله مدیریت می‌شوند، گفت: هدف از احاله مدیریت پارک های جنگلی این است که در عین حفاظت از این منابع طبیعی، در راستای توسعه فضای سبز این پارک‌ها با کاربری تفرجگاهی اقدام شود.

جلیلیان با بیان اینکه پارک‌های جنگلی استان کرمانشاه در مجموع ۸۹۲ هکتار مساحت دارند، گفت: بیشتر پارک‌های جنگلی استان در شهرستان کرمانشاه قرار دارند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار