مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: سرای فیض در حال آماده سازی برای تغییر عنوان به نگارخانه مشروطیت است.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 24 January 2023

محمد رضا سهیلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: دو طرح مصوب در جلسه مشترک بین شهرداری، میراث فرهنگی و فرمانداری به همت فرماندار کلید زده شده که یکی از آن ها تبدیل بخشی از سرای فیض مهدوی به عنوان نگارخانه مشروطیت است.

وی افزود: پروژه دیگر تعریف یک مسیر و یک گذر دسترسی مناسب با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری در گذر جلو خان بافت کرمانشاه است که بسیاری از آثار تاریخی مثل سرای همدانی تکیه بیگلر، حمام نظام و .. (بیش از ده اثر ثبت ملی شده) را در آن مسیر قرار داده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: تلاش بر این است این مسیر مناسب سازی شود و مناسب سازی مسیر از لحاظ سنگفرش شدن بر عهده شهرداری و بقیه امورات هم بر عهده میراث فرهنگی است به علاوه نورپردازی آن توسط شرکت توزیع برق انجام می شود که یک مسیر دسترسی مناسب به عنوان نمونه و الگو ایجاد و زمینه را برای ایجاد موارد مشابه فراهم می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: به این ترتیب می توانیم از اقتصاد بافت تاریخی کرمانشاه مثل استان های بهره مندی همچون یزد و اصفهان استفاده کنیم.

سهیلی در خصوص شرایط کنونی سرای فیض تاکید کرد: اکنون بعد از مرمتی که توسط وزارت میراث فرهنگی (صندوق احیا) انجام شده این سرا به سرمایه گذار واگذار و اجاره داده شده، سرمایه گذار در حال همکاری است که بخشی از آن را برای تبدیل به نگارخانه مشروطیت (خانه مشروطیت) تبدیل کند. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار