رییس اتحادیه بلور و چینی آلات کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه بلور و چینی آلات کرمانشاه گفت:نوسانات قیمت دلار وقطعی گاز موجب افزایش قیمت دلار در کارخانه جات وشرکت های بلور و چینی آلات شده است.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ 23 January 2023

بزگداری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بازار بلور و چینی آلات از دی ماه افزایش قیمت داشته و این افزایش قیمت ناشی از نواسانات قیمت دلار و قطعی گاز در کارخانه جات تولید کننده است و همین موضوع موجب اختلالات در تولید و در نتیجه کمبود در عرضه این محصولات شده است. 

وی عنوان کرد: بازار بلور و چینی آلات از ماه گذشته دچار۳تا۱۵درصد افزایش قیمت شده، از جمله عوامل موثر بر نوسانات  بازار بلور و چینی آلات  می توان افزایش قیمت دلار، مشکلات تولید، مشکلات دستمزد کارکنان وتامین انرژی را نام برد.

وی افزود: به تازگی مشکلات کمبود گاز در کشور موجب قطعی  گاز در کارخانه جات تولید کننده بلور و چینی آلات شده و این موضوع موجب تولید کمتر و ایجاد اختلال در وضعیت بازار این محصول شده است.


وی خاطر نشان کرد: ارزش پایین پول کشورمان موجب شده کشور های هدف از جمله پاکستان ،عراق و افغانستان مشتاق خرید محصولات بلور و چینی آلات تولید شده ایرانی باشند و از این نظر صادرات این محصولات در وضعیت خوبی قرار دارند.


وی ادامه داد: اما واردات بلور و چینی آلات خیلی به صرفه نیست و دیگر فروشندگان این محصول گرایشی به واردات ندارند و با توجه به وضعیت دلار واردات به صرفه نیست.

بزگداری تاکید کرد: در حال حاضر شرکت ها و کارخانه جات بلور و چینی آلات در ایران فعالیت خوبی دارند این محصولات را با کیفیت خوبی ارائه می دهند با توجه به این موضوع گرایش اکثر مردم به سمت محصولات داخلی رفته است،و بسیاری از کارخانه جات و شرکت های تولید بلور و چینی آلات ایرانی از جمله بلور اصفهان و بلور کاوه در حال رقابت با رقبای خارجی خود هستند و از سطح بالایی در کیفیت برخوردارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار