مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز اعلام کرد: آموزش معلمان مقطع متوسطه دوم استان برای تدریس کتاب «انسان- محیط زیست» با هدف سازگاری با خشکسالی در استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ 23 January 2023

به گزارش «تابناک البرز» داود نجفیان گفت: پدیده تغییر اقلیم و کم بارشی طی سال های اخیر تاکنون به یک چالش و بحران برای منابع آبی کشور و استان البرز تبدیل شده است.

وی ادامه داد: برهمین اساس در سال های اخیر طرح آموزش دانش آموزان با عنوان «داناب» با همکاری شرکت آب منطقه ای و آموزش و پرورش استان البرز به اجرا درآمد.
نجفیان افزود: اکنون در ادامه این طرح ، برنامه دیگری برای مصرف بهینه آب و پیشگیری از هدر روی آن در دستور کار قرار گرفته است که در برنامه جدید ، آموزش معلمان مقطع متوسطه دوم برای تدریس کتاب «انسان - محیط زیست» آغاز شده است .
وی ادامه داد: در این کتاب دانش آموزان پایه دهم استان البرز از طریق معلمان خود با وضعیت منابع آبی کشور و استان البرز و چگونگی مصرف بهینه آب آشنا می شوند.
نجفیان گفت : اطلاعات منابع آبی از طریق معلمان به دانش آموزان و خانواده ها انتقال خواهد یافت که نقش موثری در استفاده بهینه از منابع آبی دارد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: بهترین کار برای مصرف بهینه آب ، آموزش آینده سازان است که باید از هم اکنون این نسل را با مشکلات آشنا کرد.

کارگاه آموزش معلمان برای تدریس کتاب « انسان - محیط زیست » از امروز دوشنبه به مدت سه روز در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه ای استان البرز ادامه دارد.
استان البرز ۲۷ هزار معلم و ۵۳۰ هزار دانش آموز دارد.
این استان اکنون با تنش آبی مواجه است به طوریکه ذخایر ۲ سد کرج و طالقان به پایین ترین سطح خود طی چند دهه گذشته رسیده است.

اکنون ذخیره آب سد کرج ۱۷ درصد و سد طالقان ۳۶ درصد است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار