رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از تامین اعتبار دو طرح دانش‌بنیان این استان در زمینه مدیریت انرژی خبرداد و گفت: جهاد دانشگاه از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی اثرگذار در جامعه حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 23 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم خلیل جلیلی در نشست خبری که امروز در جهاد دانشگاهی استان برگزار شد از برگزاری هفتمین همایش ملی معماری شهرسازی و گردشگری با رویکرد پژوهش‌های کاربردی در ششم و هفتم اسفند ماه خبرداد و اظهار داشت: این همایش مجوز پایگاه استنادی جهان اسلام را دارد و تمام مقالاتی که در این همایش پذیرفته شوند به صورت متن کامل چاپ می‌شوند.

وی عنوان کرد: مقدمات این کار از سال گذشته آغاز شده و حدود 30 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور مرتبط با معماری همکاری کرده‌اند و اعضای هیئت علمی آن‌ها در کمیته‌های داوری کمک می‌کنند.

جلیلی با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه فرصت ارسال مقالات وجود دارد و طی سه روز داوری می‌شوند گفت: مقالات شفاهی در پنل‌های تخصصی ارائه می‌شود و سامانه‌ای به صورت نمایشگاهی برای مقالات پوستری ایجاد می‌شود.

رئیس مؤسسه جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این همایش سه محور اصلی معماری، شهرسازی و گردشگری دارد افزود: تأکید بر پژوهش‌های کاربردی و راهکارهای نوین و ارتباط پژوهش‌ها با مسائل جامعه وجه تمایز این همایش است.

وی با بیان اینکه به محض پذیرش مقالات گواهینامه به صورت سامانه‌‌ای صادر می‌شود ‌و سامانه اصالت سنجی برای این گواهینامه‌ها ایجاد شده است عنوان کرد: علاقه‌مندان به صورت حضوری و غیرحضوری امکان حضور در همایش را دارند.

جلیلی با اشاره به اینکه چند سخنران کلیدی در حوزه شهرسازی برای این همایش دعوت شده‌اند افزود: تاکنون 80 هزار بازدید از سایت انجام شده و 180 مقاله پذیرش قطعی شده ‌و 60 مقاله نیز در دست داوری است ‌و امید داریم در مدت باقی مانده مقالات بیشتری دریافت شود.

رئیس مؤسسه جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه شعار محوری جهت دانشگاهی که پیشرو در اشتغال و کارآفرینی است، در زمینه توانمندسازی دانشجویان محقق شده است گفت: در بخش ارتقای کیفیت آموزشی بسیاری از دروس تئوری در قالب نشست‌هایی به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه دغدغه استاندار این است که دانشگاهیان به مشکلات استان نگاه علمی ‌و عالمانه داشته باشند عنوان کرد: هر دانشجو و استادی که حتی یک مسئله کوچک در جامعه را رصد کند تا 50 درصد از تأمین مالی پروژه را متقبل می‌شویم.

جلیلی افزود: شهریه این دانشگاه از سایر دانشگاه‌ها کمتر است و دانشجویانی که پایان‌نامه آن‌ها در زمینه مشکلات استان باشد تا سه میلیون تومان تخفیف شهریه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سه طرح پژوهشی با فرمانداری و شهرداری در حال اجرا است که 50 درصد اعتبار را خود جهاد دانشگاهی تقبل کرده است گفت: در زمینه مدیریت انرژی دو طرح دانش بنیان به طور 100 درصد تأمین اعتبار شده است.

جلیلی با بیان اینکه حمایت از تولیدات کشاورزی سالم و ارگانیک از دیگر اقدامات دانشگاه است عنوان کرد: آموزش باکیفیت در تراز انقلاب اسلامی، برتری در پژوهش و پژوهش‌های هدفمند ‌و کاربردی، فعالیت‌های فرهنگی شاخص و اثربخش و کارآفرینی و اشتغال به صورت پویا چهار اولویت جهاددانشگاهی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه بیان کرد: با سازمان‌های نظام مهندسی و اصناف رایزنی شده و نیازمندی‌های آینده شغلی دانشجویان احصا و از ترم پنجم به بعد به صورت دوره‌هایی برای دانشجویان ارائه می‌شود و در نهایت گواهینامه‌ای به آن‌ها اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه 1700 دانشجوی فعال در جهاد دانشگاهی وجود دارد که 500 نفر در هشت کد رشته مقطع کارشناسی ارشد و 1200 نفر در 18 کد رشته کارشناسی پیوسته تحصیل می‌کنند گفت: با وجود اینکه در سال‌های گذشته شاهد کاهش ورودی دانشگاه‌ها بودیم اما ما در مهر ماه امسال 25 درصد افزایش پذیرش داشتیم و سه کد رشته در این دانشگاه در هیچ دانشگاهی در استان وجود ندارد.

جلیلی از برگزاری 22 نشست و رویداد علمی در این مؤسسه خبرداد و گفت: تا سال 96 پنج استارتاپ داشتیم که از آن زمان تا پایان سال گذشته 9 استارتاپ و در 10 ماه اخیر هشت مورد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه 20 محصول حاصل تحقیقات دانشجویی در این دانشگاه ثبت شده است افزود: هر دستاورد علمی که خروجی فعالیت‌های علمی دانشجویان و اساتید باشد مورد تشویق قرار می‌گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار