رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بر اساس داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی، طی ۲۴ ساعت گذشته اختلاف دمای گرمترین و سردترین مناطق این استان به ۳۷ درجه سانتیگراد رسید.
کد خبر: ۱۰۸۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 23 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «سعید قاسمی» افزود: در شبانه‌روز گذشته کنگاور و سنقر با منفی ۱۸ درجه و قصرشیرین با ۱۹ درجه بالای صفر به‌ ترتیب سردترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان کرمانشاه بودند.

اختلاف دمای این مناطق در استان کرمانشاه در حالی ۳۷ درجه ثبت شده است که به لحاظ مسافت این ۲ منطقه حدود ۳۰۰ کیلومتر است که این پدیده بی سابقه در کمتر نقطه ای از کشور قابل مشاهده است.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه دمای هوا در کنگاور روز گذشته به منفی ۲۳ درجه رسیده بود یادآور شد: این برای چهارمین روز متوالی است که شهرستان کنگاور با ثبت این دما ( منفی ۱۸ درجه) عنوان سردترین ایستگاه استان را به خود اختصاص می دهد.

قاسمی افزود: پس از کنگاور و سنقر، شهرهای اسلام آباد با هشت، هلشی و کوزران با هفت و صحنه با ۶ درجه زیر صفر در رتبه های بعدی سردترین مناطق استان بودند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز دمای هوای کرمانشاه بین ۶ درجه زیر صفر و ۶ درجه بالای صفر در نوسان بود.

قاسمی اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، تحت تاثیر جریان های شمالی و تداوم شرایط پایدار، همچنان تا روز پنجشنبه شاهد استقرار هوای سرد در سطح استان خواهیم بود که طی این مدت تشکیل مه صبحگاهی در پاره ای نقاط از نواحی سردسیر، دیگر پدیده مورد انتظار خواهد بود.

تداوم سرما در استان کرمانشاه موجب شد تا امروز، دوشنبه نیز مدارس مدارس نوبت صبح شهرستان های کنگاور و سنقر و کلیایی تعطیل و به صورت غیرحضوری بوده و مدارس نوبت صبح شهرستان های کرمانشاه، هرسین، صحنه، پاوه، روانسر، جوانرود، اسلام آباد غرب و دالاهو نیز با ۲ ساعت تاخیر آغاز شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار