استاندار کرمانشاه در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل، اقلیم کردستان را یک بازار هدف بسیار مهم برای کرمانشاه دانست و گفت: پیگیر برپایی نمایشگاه‌های فصلی و دائمی در اقلیم کردستان هستیم.
کد خبر: ۱۰۸۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷ 23 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در دیدار نصرالله رشنودی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل، اقلیم کردستان را یک بازار هدف بسیار مهم برای کرمانشاه دانست و اظهار کرد: کشور ایران و اقلیم کردستان عراق دارای ریشه‌های مشترک تاریخی، قومی و فرهنگی بسیار زیادی هستند و باید به بهترین شکل از این اشتراکات در راستای گسترش مناسبات و پیشی گرفتن از رقبای تجاری و اقتصادی ایران در منطقه بهره گرفته شود.

وی، از اراده جدی مدیریت ارشد استان برای گسترش مناسبات با اقلیم کردستان خبر داد و گفت: مزیت مرز مشترک با کشور عراق برای کرمانشاه، مانند دریای خزر برای گیلان و مازندران است و می‌توان با یک برنامه‌ریزی مناسب از این فرصت بزرگ برای مردم استان ثروت، رفاه و آسایش به ارمغان آورد.

استاندار کرمانشاه گردشگری، تجارت و بازرگانی را اولویت‌های اصلی و جدی برای پیشرفت کرمانشاه دانست و افزود: اگر خواهان یک تغییر مثبت در وضعیت بیکاری و معیشت مردم کرمانشاه هستیم باید به دنبال تقویت محورهای تحول‌آفرینی مانند گردشگری، تجارت و بازرگانی باشیم و حتما برای رونق این حوزه‌ها تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

وی، اقلیم کردستان را یک بازار هدف بسیار مهم برای کرمانشاه دانست و ادامه داد: کشور ایران و اقلیم کردستان دارای ریشه‌های مشترک تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی هستند و باید به بهترین شکل از این اشتراکات در راستای گسترش مناسبات و پیشی گرفتن از رقبای تجاری و اقتصادی ایران در منطقه بهره بگیریم.

صحرایی از نگاه مثبت سرکنسول ایران در اربیل برای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری میان استان کرمانشاه و اقلیم کردستان تقدیر کرد و گفت:  تمام توان خود را برای گسترش و پویایی بیشتر مناسبات اقتصادی، گردشگری و فرهنگی با اقلیم کردستان به کار خواهیم گرفت و امیدواریم هر چه سریع‌تر این ارتباطات در قالب یک روال اجرایی مناسب و در چهارچوب قوانین دو کشور برقرار شود. 

استاندار کرمانشاه در ادامه به قدمت طولانی مراودات تجاری و اقتصادی از طریق مرز خسروی با کشور عراق اشاره کرد و افزود: تکمیل زیرساخت‌ها، گسترش امکانات، بهبود مدیریت گمرکات و ساماندهی ۵ مرز رسمی مبادلاتی استان از اولویت‌هایی است که با جدیت آن‌ها را دنبال خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های استان، برنامه‌ریزی برپایی نمایشگاه‌های فصلی و دائمی در اقلیم کردستان است و در گام بعدی تلاش می‌کنیم کرمانشاه را به سطح یک استان معین و هماهنگ کننده برای فعالیت‌های نمایشگاهی دیگر استان‌ها در عراق ارتقاء دهیم.

 سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق در ادامه این نشست،گفت: بازار عراق و به ویژه اقلیم یک بستر مناسب برای توسعه صادرات است که متأسفانه طی سال‌های گذشته استفاده مناسبی از آن صورت نگرفته است.

نصرالله رشنودی وجود مجموعه‌های توانمند تولیدی و صنعتی در استان کرمانشاه را  فرصتی برای گسترش مناسبات با اقلیم کردستان دانست و گفت: کرمانشاه برای تثبیت جایگاه خود در بازار عراق نیازمند تدبیر بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر برای افزایش توان رقابتی خویش است تا رقبا نتوانند به آسانی این بازار را از دست آن‌ها خارج  کنند.

وی در پایان از انگیزه و اراده جدی مدیریت ارشد استاندار کرمانشاه برای حضور بیشتر در بازار اقلیم کردستان تجلیل کرد و گفت: مجموعه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان، توان و امکانات خود را در راستای تسهیلگری در مسیر برقراری این مناسبات و حضور بیشتر کرمانشاه در نمایشگاه‌های تجاری و بازرگانی به کار خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار