مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خواهان نگاه حمایتی مسوولان استان به ورزش شد و گفت: بودجه ای که برای ورزش استان در نظر گرفته شده بسیار اندک و حتی در شان ورزش یک شهرستان هم نیست لذا باید شرکت ها و ارگان های استان در بخش ورزش قهرمانی و همگانی پای کار آیند.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴ 22 January 2023

به گزارش روز یکنشبه ایرنا حمید بنی تمیم با حضور در دفتر ایرنا اهواز و بازدید از تحریریه این خبرگزاری افزود:انتظار داریم که نگاه حمایتی مسوولان خوزستان به ورزش بیشتر از قبل شود؛ بودجه‌ای که برای ورزش استان در نظر گرفته شده بسیار اندک و حتی در شان ورزش یک شهرستان هم نیست لذا باید شرکت ها و ارگان های استان در بخش ورزش قهرمانی و همگانی پای کار آیند.

وی گفت: با توجه به منابع اقتصادی که در خوزستان وجود دارد شرایط ورزش استان به لحاظ اعتباری اصلا خوب نیست و حمایت هایی که از ورزش صورت می‌گیرد سازماندهی شده نیست که امیدوارم با آمدن استاندار جدید، سرعت و اجرای پروژه های ورزشی جدی تر و بهتر دنبال شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، از عملکرد هیات های ورزشی استان نسبتا راضی هستیم. افزایش مدال آوری ورزشکاران استان در رقابت های جهانی و آسیایی نشان می دهد که هیات های ما در بخش مدال آوری عملکرد نسبتا خوبی داشته اند.

بنی تمیم گفت: در برخی ادارات و ارگان‌ها این امکان وجود دارد که حداقل برای کارمندان و خانواده های آنها یک سالن، زمین چمن و استخر فراهم شود که به نظرم غیر از چند دستگاه بقیه ارگان‌ها در این زمینه اقدام نکرده اند در حالی که می توان از این طریق به سلامت جامعه کارگری و کارمندی و افزایش سرانه ورزش استان کمک کرد.

وجود ۴۹۰ پروژه عمرانی ورزشی نیمه کاره در خوزستان

وی ادامه داد: حدود ۴۹۰ پروژه عمرانی در سطح خوزستان داریم که خیلی از آنها نیمه کاره رها شده بودند لذا تصمیم گرفتیم که ابتدا پروژه های موجود در مناطق محروم، استخرها و خوابگاه های نیمه کاره و پروژه هایی که با هزینه کمتر به بهره برداری می رسند را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: پارسال ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغی از سوی وزارتخانه را جذب کردیم که اتفاق خوبی برای ورزش استان بود همچنین از اعتبارات استانی فقط هفت میلیارد ریال اوراق برگشت داده شد آن هم به دلیل اینکه اسناد مالکیت یک پروژه محرز نشد و نتوانستیم مناقصه را برگزار کنیم.

وی افزود: پارسال بیش از پنج هزار میلیارد ریال پروژه ورزشی در حوزه عمرانی کار انجام شد؛ همچنین در ۶ ماه نخست امسال، ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات بخش نفت را جذب کردیم که ناچیز و معتقدم تا پایان سال باید به رقم سه هزار میلیارد ریال برسد. اعتبارات بخش نفت بیشتر مربوط به چمن های مصنوعی و تکمیل پروژه های نیمه کاره بود و شاید در کشور جزو معدود استان هایی باشیم که این مقدار جذب اعتبار داشتیم.

اعتبار ورزش خوزستان از سفر رییس جمهوری و محل عوارض آلایندگی ها صفر است

بنی تمیم گفت: ظرفیت های خوبی در استان خوزستان وجود دارد اما باید تلاش کنیم تا اعتبارات استانی بخش ورزش بیشتر شود لذا از آقای استاندار و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواهش می کنم بیشتر به بخش توجه کنند. استان خوزستان دارای ۳۰ شهرستان و چهار هزار و ۳۰۰ روستا است که توقعات و مطالبات همگی آنها از بخش ورزش بسیار زیاد و به حق است در حالی که اعتبارات ما بسیار اندک و ناچیز است.

وی با بیان اینکه اعتبارات ورزش خوزستان از سفر رییس جمهوری و محل عوارض آلایندگی ها صفر است افزود: اگر می خواهیم جامعه ورزش را راضی نگه داشته و زیرساخت های ورزش را توسعه دهیم نباید نسبت به ورزش بی تفاوت بود.

نبود استخر در برخی از شهرهای خوزستان یک فاجعه است

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: قول می دهیم اگر درصدی از اعتبارات ورزشی و عمرانی مورد نیازمان تامین شود، با سرعت پروژه های نیمه کاره را به اتمام برسانیم. متاسفانه برخی از شهرستان های ما فاقد استخر هستند مثلا یک شهرستان ۱۰۰ هزار نفری یک استخر هم ندارد که فاجعه است به همین دلیل روی ساخت استخر تمرکز کردیم.

وی ادامه داد: در این راستا استخر کوی طلاب، بابک معتمد و قدس اهواز، ۲ استخر در شوشتر و گتوند را راه اندازی کردیم که به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط هستند؛ همچنین خوابگاه شهرستان‌های هفتگل، لالی و گتوند در حال ساخت بوده و تقریبا مراحل نهایی را طی می کنند.

بنی تمیم گفت: با توجه به محدویت اعتبارات، سعی می‌کنیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم. در این راستا قصد داریم ۶ مکان ورزشی را از طریق ماده ۲۷ به صورت طولانی مدت بین ۱۰ تا ۳۰ سال واگذار کنیم که با این کار حدود یک هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

اولویتمان رسیدگی به پروژه‌های نیمه تمام است

وی بیان کرد: ما از تعریف پروژه جدید در دیگر مناطق خوزستان منع شده‌ایم، به همین دلیل اولویت، سر و سامان دادن پروژه های نیمه تمام است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به ورزشگاه مجدیان دزفول نیز گفت: بازسازی ورزشگاه مجدیان دزفول بعد از حدود ۴۷ سال، مراحل نهایی خود را طی می‌کند و اکنون صندلی سکوها در حال نصب، و محوطه آن در حال آسفالت است و تجهیز سالن های جانبی این ورزشگاه نیز رو به اتمام است.

مهمترین مشکل در ساخت پروژه های ورزشی خوزستان، نبود ردیف بودجه است

وی مهمترین مشکل در ساخت پروژه های ورزشی خوزستان را نبود ردیف بودجه بیان کرد و افزود: استادیوم های در حال ساخت موجود در استان های دیگر چون از ابتدا ردیف بودجه داشته و نیروی مستخدم ویژه برای این اماکن تعریف شده، هیچگونه مشکل خاصی ندارند ولی متاسفانه استادیوم های ما در سطح خوزستان فاقد ردیف بودجه برای حفظ و نگهداری و حتی نیروی انسانی هستند. به عنوان مثال استادیوم های غدیر اهواز، تختی شوش، سربندی اندیمشک و … هیچ کدام نیروی مستخدم ویژه ندارند.

بنی تمیم گفت: بهترین راه برای حفظ، نگهداری و استقرار نیروی انسانی در استادیوم ها، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است و معتقدم این موضوع یک معامله برد برد است. هدف ما از واگذاری سه ساله و مشارکتی ورزشگاه غدیر اهواز به باشگاه استقلال خوزستان، بازسازی، حفظ و نگهداری آن است که برای این امر ۹ نفر استخدام شدند و با این کار یک بار از دوش دولت برداشته شد؛ از طرفی با این کار به یکی از تیم های خوب استان که می تواند لیگ برتری شود هویت دادیم. امیدوارم باشگاه استقلال خوزستان از ظرفیت این استادیوم به نفع فوتبال خوزستان استفاده کرده و آکادمی خود را راه اندازی کند.

با کمک بخش خصوصی می توان مشکل حفظ و نگهداری استادیوم ها را برطرف کرد

وی افزود: با کمک بخش خصوصی می توان مشکل حفظ و نگهداری بسیاری از استادیوم های خوزستان را برطرف کرد. نقدهای بسیاری نسبت به ماده ۸۸ در خصوص واگذاری سالن های ورزشی به صورت یکساله وجود دارد و معتقدم این موضوع اصلا تجربه خوب و موفقی نبود بلکه بهترین راه، مدت دار کردن واگذاری اماکن ورزشی اما با نظارت بیشتر است. وقتی اجاره یک مکان طولانی مدت باشد ما می توانیم آنها را مکلف به تیمداری در یک رشته کنیم ولی وقتی یکساله باشد در عمل نمی توان کار خاصی کرد و آن مکان فرسوده تر می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص فعالیت اماکن ورزشی در منطقه آزاد اروند نیز گفت: چندی پیش یکی از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نامه ای ارسال کرده بود که حفظ و نگهداری اماکن ورزشی در منطقه آزاد را به آنها واگذار کنیم که ما ۲ راهکار ارایه دادیم. اگر منطقه آزاد می خواهد اماکن را رایگان در اختیار مردم قرار دهد و هزینه حفظ و نگهداری آن بر عهده خودش باشد ما این اماکن را از مزایده خارج می کنیم؛ همچنین اعلام کردیم که این اماکن را از ماده ۸۸ خارج کرده و به هیات ها واگذار می کنیم. در کل ضمن تقدیر از اقدامات منطقه آزاد در خصوص میزبانی ها و زیرساخت های صورت گرفته، معتقدم این منطقه آنگونه که باید نتوانسته توقع و رضایت مردم منطقه را در حوزه زیرساخت جلب کند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور عملکرد هیات های ورزشی خوزستان رضایت بخش است و افزایش مدال آوری ورزشکاران استان در میادین آسیایی و جهانی، گواه این موضوع است.

گفتنی است ۱۵۱ هزار ورزشکار بیمه شده در خوزستان فعالیت می کنند که حدود ۵۰ هزار نفر آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار