رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: خانه های احسان جهت رسیدگی به مشکلات مناطق حاشیه ای کرمانشاه ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ 21 January 2023

میثم کلهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: خانه‌های احسان بر اساس ظرفیت های محلات محروم که در مناطق مختلف کشور است و همینطور در پی طرح تحول و قرارگاه پیشرفت که مجموعه وزارت کشور تشکیل داده، ایجاد شده، بر اساس این طرح 4 ارگان از جمله ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر مقرر شده محلات محرومی که وزارت کشور اعلام کرده انتخاب کنند خانه هایی را به عنوان خانه امداد، هلال، بهزیست و احسان دایر شود.

وی افزود: به این ترتیب نیروهای جهادی فعال که در مناطق فعالیت می کنند حمایت می شوند، امکانات و ظرفیت دستگاه ها در اختیار آن ها قرار می گیرد و این افراد نسبت به آسیب شناسی محلات اقدام و پیگیری های لازم را صورت می دهند، مشکلات اجتماعی، مشکلات حوزه معیشتی و اقتصادی و مشکلات حوزه های عمرانی را به واسطه این خانه ها پیگیری می کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ادامه داد: در مرحله اول 6 محله را انتخاب کردیم این 6 محله منجر به تشکیل خانه احسان شد
اماکنی را در آن محلات با توجه به ظرفیت ها در اختیارشان قرار دادیم که خوشبختانه در حال فعالیت هستند.

وی گفت: امسال 10 محله دیگر هم اضافه می شود
این 10 محله را به عنوان ستاد استان به وزارت کشور اعلام کردیم و منتظر تایید وزارت کشور هستیم که 19 محله خانه احسان در آن تشکیل می شود و نیروهای جهادی، فعالان اجتماعی و افراد فعال را حمایت می کنیم، ظرفیت را در اختیارشان قرار می دهیم تا معضلات آن محل را پیگیری کنند.

کلهری تاکید کرد: در جایگاه شخصیت حقوقی با این افراد کار می کنیم و به آن ها اعتبار می دهیم تا به عنوان خانه احسان ستاد اجرایی مکاتباتی با دستگاه ها داشته و مشکلات محلات را پیگیری کنند و ظرفیت کمک هایی که در اقصی نقاط کشور داریم در محلات حاشیه ای انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار