مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: مراسم پیاده روی اربعین همواره دشمن را خشمگین کرده و با مسلمانان دشمنی کرده و عرصه را تنگ می کند.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 18 January 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد صالحی در همایش تجلیل از خادمان مواکب اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: فشار دشمن زمانی بر ما بیشتر و عرصه را بر ما تنگ تر می کند که اربعین احیا شد و این دشمنی ها از وهابیت به سرکردگی عربستان و یهود که مصداق رژیم اشغالگر اسرائیل است حاصل می شود در حال حاضر یهود به میزانی اعتقاد دارد که به رسول اعتقاد داشت.

وی افزود: بعد از پیروزی جمهوری اسلامی که اربعین زنده شد عرصه بر ما تنگ گردید امروز دشمنی‌ها با ما از شکوه اربعین است، اربعین را که دشمنان دیدند  و فتنه آنها به وجود آمد فتنه آن ها به گونه ای بود که ابر تحلیلگر تاریخ یعنی رهبر معظم انقلاب فرمودند که من به مهندسی دشمنانم آفرین می‌گویم ما تا زمانی که اربعین داریم اربعین مقدمه ظهور است و دشمنان ما نمی توانند هیچ کاری از پیش ببرند.

در ادامه نشست بهمن صحرایی با تاکید بر اینکه   راهپیمایی اربعین در طول تاریخ بعد از واقعه کربلا تعطیل نشده، یادآور شد: در دوره حکومت حاکمان جور تا کنون بیشتر از ۶ بار حرم امام حسین  کاملا تخریب شده اما پیاده روی اربعین تعطیل نشده قبل و بعد از سقوط صدام در شرایط اختناق هم مردم
با زحمت خودشان را به کربلا می‌رساندند.

وی افزود: در عالم بیش از ۷۰ ملیت در راهپیمایی اربعین حضور پیدا می‌کنند از مذاهب مختلف و برادران اهل سنت که بستر آن را اربعین پیاده کرده آزادی بسیاری انجام شده از ایران جمعیتی بیش از ۳ میلیون نفر وارد راهپیمایی اربعین شدند که رضایتمندی مقام معظم رهبری در عظمت کار موکب داران انجام شده است.

وی ادامه داد: نگران برخورد نامناسب عراقی ها با ایرانیان بودیم ولی با یاری خدا در موکب ها مردم عراق بهترین برخورد را با مردم ایران داشتند اما سنت الهی است همه ما وظیفه داریم در هر مکانی جهاد تبیین انجام دهیم که در این راستا اقداماتی در حال انجام است.
 
وی گفت: صحن و سرایی به اسم فاطمه زهرا در مراحل پایانی کار است و نام حضرت زهرا در کنار مرقد امیرالمومنین ساخته شد و سامرا و کاظمین هم به همین صورت در حال توسعه است.

صالحی خاطر نشان کرد: عقیله بنی هاشم در کربلا برای زائران در حال ساخت است و تمام این پروژه ها بدون پروژه دولتی و با همین نذورات مردم در حال احداث است با عنایت امام حسین این پروژه در ایام کرونا نیز متوقف نشد و حرم امام حسین تا دو سال آینده ۱۴ برابر توسعه پیدا می‌کند.

وی در ادامه تشریح کرد: دغدغه همه ما مرز خسروی بود که همه پای کار بودند و ۸ درصد از زوار اربعین از کرمانشاه عبور کردند و با افتخار بیشترین میزان خروج  و ورود به استان کرمانشاه بود.

صالحی تاکید کرد: ۱۸۵ موکب که پروانه دارند و ۲۵ موکب به صورت خود جوش آمدند بیش از ۲۰۰ موکب  فعال بودند و ۱۰ ها میلیارد توسط مردم هزینه شد که بالغ بر ۵۰۰۰ نفر در این موکبها خدمت کردند باید به سمت احداث زائرسراهای دائمی پیش برویم ۵ موکب داریم که ۲ موکب تمام شده و ۳ موکب باقی مانده که به صورت زائرسرا احداث خواهد شد در ۱۰ سال گذشته آمار نسبت به نوع خدمات کمی و کیفی منحنی رو به بالایی داریم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار