استاندار کرمانشاه، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت در استان دانست و گفت: در استان کرمانشاه نیازمند یک عزم همگانی برای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه‌های مختلف هستیم.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ 17 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمدطیب صحرایی» دوشنبه شب در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه افزود: مشکلات و موانع بسیار گسترده و متنوعی در مسیر تولید و اشتغال کرمانشاه وجود دارد که بررسی موردی آن‌ها بسیار زمان بر است.

وی تاکید کرد: دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با دسته بندی مشکلات و موانع موجود در مسیر کارآفرینان و تولید کنندگان در زمینه استمهال وام‌ها، بخشودگی مالیاتی و تامین اجتماعی، یک روال کاری مناسب را تعریف نماید و در قالب یک سامانه جامع و قابل تکمیل، آن را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت سطح بندی موارد مطرح شده در ستاد تسهیل استان تاکید کرد و گفت: بخشی از مشکلات ارجاع شده در کمیته‌های زیر مجموعه این ستاد قابل حل است و مواردی هم که نیازمند تصمیم گیری در سطح ستاد تسهیل استان است، در این جلسات مطرح و پیرامون آن تصمیم گیری شود.

صحرایی افزود: حل مشکلات برخی پروژه‌های مهم و اشتغالزا هم نیازمند پیگیری در سطح ملی توسط مدیریت ارشد استان و با استفاده از ظرفیت نمایندگان است که حل آن ها در این سطح دنبال می شود.

وی اضافه کرد: سطح بندی موارد مطرح شده در ستاد تسهیل، علاوه بر کمک به حل بهتر مشکلات کارآفرینان، به چابکی و پویایی این ستاد نیز کمک می‌کند.

براساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری استان کرمانشاه که در بهار امسال ۱۵.۴ درصد بود در تابستان سال جاری به ۱۳.۶ درصد کاهش یافت.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار