مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: اگر از کارگرانی که دارای گواهی مهارت هستند بهره‌مند شویم به نوعی در نرخ بیکاری استان تاثیر گذاریم.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ 17 January 2023

عزیز نوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: صنعت ساختمان یک صنعت پیشران است و اشتغال زایی در حاشیه این ساخت و ساز‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است باید تمامی پیمانکاران مجریان انبوه سازان بر اساس قانون مصوبه هیئت وزیران از کارگران دارای گواهینامه مهارت استفاده کنند؛ و این باید توسط مهندسین ناظر در پروژه‌ها کنترل شود.

وی افزود: ۲۴ هزار گواهی مهارت صنعت ساختمان برای کارگران و استادکاران صادر کردیم اگر ۵ هزار نفر از این تعداد فعال نباشند، حدود ۱۸ الی ۱۹ هزار کارگر بیمه شده صنعت ساختمان داریم چنانچه از کارگرانی که دارای گواهی مهارت هستند بهره‌مند شویم به نوعی در نرخ بیکاری استان تاثیر گذاریم.

مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: به این ترتیب کاهش چشمگیری در بحث کاهش نرخ بیکاری در صنعت ساختمان خواهیم داشت و این قضیه موج جدیدی در اشتغال را در استان ایجاد می‌کند که ٱثار آن در سفره خانواده‌ها قابل مشاهده و تبعات اجتماعی مثبتی هم خواهد داشت همچنین استان کرمانشاه را به عنوان یک استان پویا در بحث اشتغال معرفی می کند. 

نوری تاکید کرد‌: با همه مجریان ذی صلاح در جلسات مختلف صحبت کردیم که توان بگذارند و تمامی کارگران را که در برنامه‌های عمرانی مشغول به کار هستند ساماندهی کرده و برای آن‌ها کارت مهارت صادر کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار