سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران گفت: اگر کمیته ملی پارالمپیک نیم نگاهی به فوتبال هفت نفره داشته باشد، این رشته به روزهای اوج خود باز می‌گردد.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 16 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا امین اله‌مانی در حاشیه برگزاری مسابقات فوتبال هفت نفره قهرمانی کشور به میزبانی کرمانشاه،اظهار کرد: پس از کنار گذاشته شدن فوتبال هفت نفره از رقابت‌های پارالمپیک 2016 به دلایل خاص و غیرورزشی، این رشته در ایران در سطح کلان و مدیریتی مقداری افت پیدا کرد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مهم افت فوتبال هفت نفره در کشورمان حمایت نکردن کمیته ملی پارالمپیک از آن است که باعث شده بار مالی این رشته تنها روی دوش فدراسیون باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره تصریح کرد: با این وجود در دنیا و بویژه کشورهای اروپایی توجه به فوتبال هفت نفره بسیار بالاست، بگونه‌ای که در مسابقات جهانی آن که چند ماه پیش برگزار شد، از 15 کشوری که در مسابقات حضور داشتند، 14 کشور با حمایت کمیته پارالمپیک خود حضور پیدا کرده بودند و ایران تنها کشوری بود که حمایت کمیته ملی پارالمپیک را نداشت.

 وی با بیان اینکه اگر کمیته ملی پارالمپیک نیم نگاهی به فوتبال هفت نفره داشته باشد، این رشته به روزهای اوج خود باز می‌گردد، گفت: البته ما تلاش کرده‌ایم که شور و شوق این رشته را در همه استانها حفظ کنیم.

اله مانی با تاکید براینکه فوتبال هفت نفره در دنیا در حال گسترش است، افزود: ماه گذشته هم که مجمع فدارسیون جهانی فوتبال هفت نفره در شهر آمستردام هلند برگزار شد، در این مجمع اعلام شد که به احتمال زیاد این رشته به مسابقات پارالمپیک بازگردد.

سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره کشورمان تصریح کرد: از آنجایی که احتمالا برای پارالمپیک 2028 دوباره شاهد حضور فوتبال هفت نفره در پارالمپیک باشیم، برای همین کشورهای اروپایی تلاش زیادی می‌کنند تا این رشته را گسترش دهند.

وی با بیان اینکه یکی از موانع مهم پیش روی بازگشت فوتبال هفت نفره به مسابقات پارالمپیک نیز برداشته شده، افزود: کمیته بین المللی پارالمپیک برای بازگشت این رشته به پارالمپیک مشکلاتی را مطرح کرده بود که یکی از آنها نداشتن تیم فوتبال هفت نفره بانوان بود که این مشکل نیز در سال میلادی گذشته برطرف شد.

اله ‌مانی ادامه داد: سال 2022 برای اولین مرتبه در مسابقات جهانی اسپانیا مسابقات فوتبال هفت نفره بانوان هم برگزار شد که این نشان می‌دهد این رشته روند رو به رشدی دارد.

وی تصریح کرد: البته هنوز بخش بانوان فوتبال هفت نفره در ایران شکل نگرفته و نمی‌خواهیم به آن ورود کنیم، چرا که زمینه آن فعلا فراهم نیست و کار دشواری خواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال هفت نفره ایران در ادامه به مشکلات مالی فوتبال هفت نفره برای اعزام‌ها هم اشاره کرد و گفت: مهر سال آینده مسابقات آسیایی در ملبورن استرالیا برگزار می‌شود که با توجه به بعد مسافت، بودجه بسیار بالایی برای اعزام می خواهیم و نمی‌دانیم باید از کجا آن را تهیه کنیم.

وی به مسابقات فوتبال هفت نفره قهرمانی کشور که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری اس هم اشاره کرد و گفت: این مسابقات به منزله انتخابی تیم ملی خواهد بود تا بازیکنان جوان شناسایی شوند و به اولین مرحله اردوی تیم ملی در ابتدای سال آینده دعوت شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار