معاون محیط زیست استان کرمانشاه از آغاز سرشماری زمستانی پرندگان در بیش از ۱۴ سایت سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ 16 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا فرشاد فتاحی با اشاره به آغاز سرشماری زمستانی پرندگان در استان، گفت: امسال به دلیل شرایط خشکسالی و ورود دیر هنگام پرندگان مهاجر به استان، سرشماری را با تاخیر و از چند روز قبل آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه این سرشماری حدود یک ماه به طول می‌انجامد و در بیش از ۱۴ سایت سطح استان انجام خواهد شد، رودخانه‌های استان از جمله گاماسیاب، سیروان، دینورآب، لیله و همچنین دریاچه سدهای مهم استان و تالاب‌ها از جمله هشیلان را از مهمترین این سایت‌ها برشمرد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل خشکسالی که امسال با آن مواجه بودیم، شاهد کاهش حضور پرندگان در نواحی مرکزی استان از جمله خود کرمانشاه هستیم و بیشتر بر شهرستان‌های مرزی استان از جله قصرشیرین و سرپل ذهاب و دریاچه سدهای این منطقه متمرکز خواهیم بود.

فتاحی درباره مهمترین گونه‌های پرندگانی که سرشماری می‌شوند نیز عنوان کرد: پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله انواع حواصیل، اگرت، سلیم، چوب‌پا، انواع ادرک، غاز و همچنین پرندگان شکاری از جمله بالابان، عقاب طلایی، کرکس مصری و هما در اولویت سرشماری قرار دارند.

به گفته فتاحی، از نتایج این سرشماری به منظور برنامه‌ریزی درباره حفاظت پرندگان، محدودیت صدور پروانه‌های شکار و ... استفاده می‌شود.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه اضافه کرد: پیش از این نیز سرشماری پستانداران سطح استان به مدت یک ماه در حال انجام بود و خوشبختانه در بسیاری از مناطق جمعیت پستانداران مطلوب است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار