رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ماموستا مُلا «قادر قادری» امام جمعه پاوه مجاهدی است که همواره کوشیده، زبان گویای مردم اورامانات، علی‌الخصوص مستضعفین باشد و همواره تلاش کرده چهرۀ محرومیت را از این منطقه بزداید.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 16 January 2023

به گزارش خلرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علیرضا شهرستانی»افزود: کرمانشاه در گذارنای تاریخ، همواره مهد فرهنگ، اندیشه‌ورزی بوده، این عناصر شکوهمند به یُمن وجود بزرگان استان به عنوان بیرق بیداری، همواره در اهتزاز است، عنوان پرافتخار «سینۀ ستبر و چهرۀ زیبای ایران اسلامی» که در کلام رهبر معظم انقلاب در سفر به کرمانشاه بیان شد، بدون شک مبیّن وجود خردمندانِ خداجوی استان است که مُلا قادر یکی از آنان است.

وی اظهار داشت: مُلا قادر، امام جمعۀ پاوه؛ متفکری عمل‌گرا، عمل‌گرایی عالم، عالمی مجاهد، مجاهدی سیاستمدار و البته تبیین گر. کسی که سالیان متمادی مرکز ثقل وحدت و مردم‌داری در منطقه اورامانات بوده است.

رییس دفتر امام جمعه کرمانشاه اضافه کرد: تبیین‌گری که بیش از ۴۰ سال، نماز وحدت‌آفرین و عبادی سیاسی جمعه پاوه، توسط وی اقامه شده تا همواره ناکامی استکبار در این منطقۀ حساس را به همراه داشته باشد. عملگرای عالم نامی است برازنده او که همواره در راستای جهاد تبیین کوشیده است.

وی یادآور شد: در سخنان تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲ مشخصۀ عمده ذکر شده که پرچم پرافتخار مردم متدین پاوه را در اهتزار نگه داشته است؛ «دین‌داری، پایبندی به معرفت دینی و روشنفکری مردم منطقه» و «حضور عالم مجاهد جناب ماموستا قادری، روحانی عالم و روشنفکر که این جور روحانی در این دوران حساس به کار مردم می‌آید.» بر همین مبنا، اگر می‌بینیم مردم پاوه در طول این سالها و حتی قبل از انقلاب به تدیّن، تمدّن و تشخّص اشتهار دارند، یکی از مهم‌ترین عوامل آن، نتیجۀ مدیریت و راهبری این عالم پارسا و حکیم دوراندیش است.

شهرستانی عنوان کرد: در طول پیروزی انقلاب اسلامی برنامه فرهنگی نماز جمعه در پاوه به امامت این عالم مجاهد برگزار شده، که تأثیر شگرف خطبه‌های عالمانه و آگاهی بخش آن، ابعاد عبادی و سیاسی نماز را متجلی کرده است. برآیند این سخنان، بسط و گسترش فرهنگ دینی و رایحۀ مسلمانی و ایمان و ایقان در فضای منطقه و ناکامی همیشگی استکبار از پیشبرد اهدافش در این سرزمین بوده است.

وی تاکید کرد: ماموستا قادری در این مسیر، بارها مورد هتک حرمت بدخواهان قرار گرفت و به کرات توسط ایادی استکبار مورد تهدید واقع شد، اما هیچ‌کدام از این هجمه‌ها نتوانست اراده پولادین و منش انقلابی و جهادی ایشان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

رییس دفتر امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: رفتار و منش ماموستا قادری در برابر این هجمه‌ها مرا، به یاد نوشتۀ معروف علامۀ شهید مرتضی مطهری «دربارۀ قطار در حال حرکت» انداخت.

وی اضافه کرد: شهید مطهری در کتاب «حق و باطل» جملاتی به این مضمون نوشته‌اند: از کودکی همیشه این سوال برایم مطرح بود که، چرا قطار تا وقتی ایستاده کسی به او سنگ نمی‌زند و حتی بزرگی و هیبتش را تکریم و تعظیم می‌کنند... اما وقتی قطار به راه افتاد سنگباران می‌شود... این برایم سؤال بود تا وارد اجتماع شدم و فهمیدم تا آدمی ساکت است مورد تعظیم است، اما همین ‌که به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کسی کمکش نمی‌کند بلکه سنگ است که به طرف او پرتاب می‌شود.

ماموستا قادری در سال ۱۳۳۲ در روستای «نوریاب» پاوه متولد شد.

ماموستا قادری در سال ۵۹ از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و به درخواست اهالی پاوه به عنوان امام جمعه پاوه منصوب شد و اولین نماز جمعه را در مسجد «سابقی» این شهر با حضور گسترده مردم و روحانیون اقامه کرد.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار