سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه از مردم خواست برای پایداری شبکه گاز، حتما صرفه‌جویی و حتی کمتر مصرف کردن را در این روزهای سرد در برنامه داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۸۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷ 14 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا ناصر حسینی با اشاره به برودت هوایی که طی چند وقت اخیر تمام کشور و حتی برخی کشورهای همسایه شمالی و شمال شرقی ایران را درگیر کرده، گفت: در این شرایط با افزایش سراسری مصرف گاز مواجهیم که کرمانشاه نیز از این شرایط مستثنی نیست.

وی بیشترین میزان مصرف گازی که طی چند روز اخیر در کرمانشاه به ثبت رسیده را ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب در روز اعلام کرد و یادآور شد: خوشبختانه با مدیریت مصرفی که در استان اعمال کردیم، رکورد مصرف جدیدی به ثبت نرسیده است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه میزان مصرف گاز کرمانشاه  در بخش خانگی در روز گذشته (۲۳ دی ماه) را ۱۴ میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: برای اینکه حجم گاز مصرفی بالا نرود مجبور به محدودیت گاز برای تعدادی از جایگاه‌های CNG برای ساعاتی از روز شدیم. البته وضعیت کرمانشاه نسبت به برخی از استان‌های دیگر بهتر است و در برخی از استان‌ها برای همه جایگاه‌ها محدودیت اعمال شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: فعلا در کرمانشاه گاز شهرک‌های صنعتی نیز قطع نشده و پایدار است، در حالیکه در برخی از استان‌های دیگر برای شهرک‌های صنعتی نیز محدودیت گاز در نظر گرفته شده است.

وی شرایط کنونی شبکه گاز بخش خانگی در همه نقاط استان از جمله شهرها و روستاها را پایدار دانست و گفت: خطوط انتقال گاز سراسری از استان ما عبور می‌کند و تا کنون مشکلی در زمینه پایداری شبکه گاز نداشته‌ایم.

سرپرست شرکت گاز استان پایداری شبکه گاز در استان کرمانشاه را نیازمند همراهی مشترکین دانست و اظهار کرد: می‌توان گفت اکنون به دلیل برودت هوای سراسری در وضعیت بحرانی قرار داریم و در چنین شرایطی معنای صرفه‌جویی از درست مصرف کردن به کمتر مصرف کردن تغییر پیدا می‌کند.

حسینی از مشترکین بخش خانگی خواست برای اینکه شبکه گاز که یک شبکه سراسری است پایدار بماند و مردم دیگر استان‌ها نیز دچار مشکل نشوند، حتما مصرف گاز را مدیریت کنند و یادآور شد: در چنین شرایطی تنها باید به اندازه نیاز گاز مصرف کرد، لذا تقاضا داریم بخشی از خانه که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد گرم نشود،  مردم از لباس‌های گرمتر در منزل استفاده کنند و دریچه کولر و درزهای درب و پنجره‌ها را خوب بپوشانند.

قطع گاز ۶۴ اداره پر مصرف کرمانشاه

وی همچنین از سهم حدود ۱۰ درصدی ادارات، دستگاه‌ها، بخش تجاری و آموزشی از مصرف گاز که حدود ۱.۵ میلیون مترمکعب در روز است نیز یاد کرد و گفت: صرفه‌جویی در این بخش نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه خواستار مدیریت مصرف در این بخش شد و از دستگاه‌ها و مراکز مختلف خواست دمای موتورخانه‌های خود را بر روی ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد تنظیم  و دریچه‌های کولر را حتما مسدود کنند.

حسینی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها باید نظارت بیشتری بر مصرف گاز داشته باشند، گفت: شرکت گاز استان نیز این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی همچنین از برخورد با دستگاه‌ها و اداراتی خبر داد که مصرف گاز خود را مدیریت نکنند و گفت: تاکنون گاز ۶۴ دستگاه و اداره در سطح استان قطع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

حسینی از انجام بیش از چهار هزار مورد پایش از سطح دستگاه ها و ادارات استان در زمینه مصرف گاز نیز خبر داد.

درحال حاضر ۳۱ شهر، ۱۹۰۰ روستا و سه هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار