مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت:صندوقی جدید با نام بیماران صعب العلاج در بیمه سلامت تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 13 January 2023

رضا تحویلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:در بیمه سلامت صندوقی جدید برای بیماران خاص وصعب العلاج ایجاد شده در این  صندوق پنج هزار میلیارد تومان تصویب شده که به بیماران داده می‌شود، این صندوق۱۰۷ بیماری را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: تا کنون ۴۴ بیماری خاص در سامانه بارگزاری شده اگر از این ۱۰۷ تا بیماری  کسی بخواهد طبق سایت اقدام کند در پورتال بیمه سلامت مراجعه می‌کند اگر نام بیماری در سایت موجود باشد و بیماری شامل فرد شود می‌تواند در سامانه ثبت نام و نشان دار
شود سپس با فرد نشان دار تماس گرفته می‌شود از و فرد مراجعه می‌کند و با نشان دادن مدارک به عنوان بیمار خاص شناخته می‌شود.

وی عنوان کرد:افراد دارای بیماری خاص اگر به مراکز دولتی مراجعه کنند خدمات به این افراد صد درصد رایگان می‌باشد و اگر به بیمارستان خصوصی مراجعه کنند تا ۹۰ درصد خدمات رایگان می‌باشد و این طرح شامل درمان و دارو‌های بیمار‌های خاص و صعب العلاج می‌شود.

وی افزود: افراد داری بیماری خاص وصعب العلاج اگر از مهر ماه تا کنون برای درمان هزینه‌ای پرداخت کرده باشند با تحویل اسناد هزینه‌های درمان به کمیته فنی بیمه سلامت، پس از تصویب این اسناد توسط کمیته تا سقف ۵۰ میلیون تومان خارج ازضوابط به بیمار برگردانده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در بیمارستان‌های دولتی  ۹۰ درصد هزینه‌های درمان  زوج‌های نابارور  و در مراکز خصوصی ۷۰ درصد هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور  توسط بیمه پرداخت می‌شود، وتاکنون۱۱۶۸ زوج نابارور از این خدمات استفاده کرده اند.

وی گفت: در استان کرمانشاه دو مرکز بیمارستان معتضدی و جهاد دانشگاهی مرکز رویان می‌باشد، اگر شخصی در خصوص ناباروری به بیمارستان معتضدی مراجعه کند در همان جا بیمه با فرد مبلغ پرداختی راحساب میکند و اگر به مرکز رویان در جهاد دانشگاهی و یا مراکز خصوصی مراجعه کند بنا بر قانون خسارت‌های متفرقه ما می‌توانیم مبلغ پرداخت شده را به بیمار بازگردانیم.

تحویلیان تاکید کرد: در گذشته زوج‌های نابارور مبلغ گزافی را برای درمان تقبل می‌کردند و درحال حاضر بیمه سلامت با تحت پوشش قرار دادن این زوج‌ها موجب آسایش خاطر ٱن‌ها شده است. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار