رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از آغاز پویش کودکان سایبری در استان کرمانشاه با هدف ارتقای آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش آموزان از فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴ 12 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سرهنگ «علی عباسی‌کسانی»اظهار داشت: دسترسی وسیع و ساده کودکان به فضای سـایـبر و در عین‌ حال وجود خطرات اجتناب‌ ناپذیر در این پهنه گسترده برای این قشر، پلیس فتا را بر آن داشت تا پویش کودکان سایبری راه اندازی کند.

وی افزود: این پویش با هدف ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش آموزان از فضای مجازی، پیشگیری از آسیب‌های ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی برای کودکان، کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و کودکان، افزایش حساسیت اجتماعی به وضعیت کودکان در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.

سرهنگ کسانی با اشاره به اینکه این پویش پس از برگزاری دو پویش موفق در دوره های گذشته و هم‌زمان با سراسر کشور با شعار "پلیس فتا، حامی کودکان" در فضای مجازی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: باتجربه‌ای که از سال های قبل به‌ دست‌آمده است والدین نگران استفاده فرزندان خود از فضای مجازی هستند ولی به علت نداشتن آموزش کافی و یا ندانستن راه‌حل امکان ورود به مساله را ندارند.

وی گفت: باید توجه داشت بهترین اقدام برای کاهش تأثیرات منفی و افزایش استفاده بهینه از اینترنت، آموزش است و هیچ راه دیگری به‌غیراز ارتقای سطح مهارت و سواد رسانه چه برای والدین و چه برای فرزندان وجود ندارد لذا از والدین درخواست داریم در این پویش فعالانه شرکت و مطالبی که منتشر خواهد را به‌دقت مطالعه کنند.

سرهنگ کسانی خاطرنشان کرد: متأسفانه عده محدودی از والدین با خطرات فضای مجازی آشنایی ندارند و در نتیجه به دنبال یادگیری نیز نیستند که این کودکان را در معرض خطراتی همچون زورگویی سایبری یا اینترنتی، مشاهده تصاویر غیراخلاقی، گفتگوهای ناسالم، دوری از اجتماع و میل به گوشه‌گیری، کم‌تحرکی یا بی‌تحرکی و نداشتن فعالیت، اعتیاد به استفاده از اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های آنلاین قرار می‌دهد.

این مقام انتظامی یادآوری کرد: خوب است که والدین همان‌طور که بر رفتار فیزیکی فرزند خود در فضای حقیقی نظارت دارید بر رفتار و اقدامات فرزندان خود در فضای سایبری نیز نظارت دقیقی داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار