رئیس اتحادیه آهن فروشان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه آهن فروشان کرمانشاه گفت: دلیل اصلی نوسانات اخیر آهن آلات افزایش قیمت دلارمی باشد.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 12 January 2023

نوسانات بازار آهن آلات تحت تاثیر نوسانات قیمت دلارکوروش امیری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:در هفته گذشته، شاهد سیر صعودی قیمت آهن آلات بودیم، اما در چند روزاخیر مقداری از این سیر صعودی کاسته شده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت دلار درماه‌های اخیر از جمله عوامل تاثیرگذاربر سیرصعودی قیمت آهن بوده است.

رئیس اتحادیه آهن فروشان کرمانشاه در ادامه افزود:این افزایش قیمت استانی نیست وعلت اصلی این افزایش قیمت منبع تولید و کارخانه جات تولید کننده این محصول می‌باشد و بیشتر کارخانه جات تولیدکننده آهن آلات از جمله کارخانه  راد همدان   به محض افزایش قیمت دلار، با دو هزار تومان افزایش قیمت میلگرد‌های خود را روانه بازار کردند، در صورتی که پیش از افزایش قیمت دلار، میلگرد را کیلویی هفده هزارتومان عرضه میکردند، اما با افزایش قیمت دلار، قیمت میلگرد‌های راد همدان در هفته اخیر تا مرز بیست هزارتومان پیش رفت.

وی گفت: با افزایش قیمت از سوی منبع تولید، فروشندگان آهن نیز به سبب حفظ سود تعیین شده  این محصول را به فروش می‌رسانند و به هیچ وجه به صورت اختیاری دست به افزایش قیمت نمی‌زنند.

امیری تاکید کرد: بازار آهن هر ساله در فصل زمستان دچار رکود می‌شود، اما این رکود نتوانست مانع افزایش قیمت این محصول شود و با کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر قیمت آهن آلات نیز مقداری کاهش پیدا کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار