رییس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه از برگزاری اولین جشنواره ملی خوراک در بهمن ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 11 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا احسان احمدی نصر با اشاره به وجود 50 شهر خلاق در جهان، گفت: شهرهای خلاق بر اساس هفت شاخص از جمله موسیقی، خوراک و غذا، ادبیات و ... توسط سازمان جهانی یونسکو انتخاب می‌شوند و خوشبختانه کرمانشاه سال گذشته در زمینه خوراک و غذا به جمع شهرهای خلاق پیوست.

وی افزود: در حال حاضر در ایران پنج شهر خلاق داریم که بر این اساس شهرهای اصفهان و بندرعباس در زمینه صنایع دستی، سنندج در زمینه موسیقی و رشت و کرمانشاه در زمینه خوراک و غذا  بعنوان شهرهای خلاق انتخاب شده‌اند.

احمدی نصر گفت: با انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک در سال گذشته، تیر ماه امسال مراسم آیین پلاک کوبی شهر خلاق خوراک انجام شد و برنامه‌هایی هم در همین زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما معرفی خوراک‌های کرمانشاه در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین المللی است و در همین راستا در جشنواره اخیر در اصفهان که شهرهای خلاق ایران و جهان حضور داشتند، شرکت کردیم. همچنین قرار بود در جشنواره‌ای در کشور برزیل شرکت کنیم که به دلایلی شرایط این حضور فراهم نشد.

رییس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه در ادامه از برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین جشنواره ملی خوراک در کرمانشاه خبر داد و افزود: این جشنواره با حضور استانهای مختلف کشور از 12 تا 15 بهمن ماه برگزار می شود.

احمدی نصر خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه خوارک‌های مختلف ایرانی با محوریت و معرفی خوراک‌های شهر کرمانشاه ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره از اجلاس شورای ثبت میراث فرهنگی هم دعوت کرده‌ایم که برای ثبت ملی خوراک‌های باقی مانده دو استان کرمانشاه و رشت که تنها شهرهای خلاق خوراک کشور هستند حضور پیدا کرده و 70 خوراک باقی مانده را ثبت کنند.

رییس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه یادآور شد: در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی همکاری بسیاری با ما داشته که جای تقدیر دارد.

در تلاشیم کرمانشاه پایلوت "غذای حلال" شود

وی از برنامه ریزی برای معرفی کرمانشاه به عنوان پایلوت "غذای حلال" هم خبر داد و افزود: برای این کار باید استانداردسازی خوراک‌های کرمانشاه را انجام داده و آنها را وارد منوی رستوران‌ها کنیم تا درگام بعد بتوانیم کرمانشاه را به عنوان پایلوت غذای حلال که شاخص‌های کیفیت و تمیز بودن غذا را با دقت رعایت می‌کند، معرفی کنیم.

احمدی نصر با اشاره به اختصاص اعتبار جهت پیشبرد برنامه‌های شهر خلاق خوراک در بودجه سال آینده شهرداری، گفت: امسال بودجه‌ای برای این کار نداشتیم و سال آینده اولین سالی است که بودجه در اختیار داشته و می‌توانیم برنامه‌های بسیاری را در جهت معرفی هرچه بهتر و بیشتر خوراک‌های لذیذ کرمانشاهی اجرا کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار