استقرار یک شرایط پایدار هواشناسی در استان کرمانشاه همانطور که اداره کل هواشناسی پیش‌بینی کرده بود موجب کاهش دما در بیشتر نقاط این استان شد به طوری که ۱۶ شهر استان دمای زیر صفر درجه را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کردند.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ 11 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا در حالیکه به اواخر روزهای اولین ماه زمستان نزدیک می شویم ولی هنوز خبری از بارش برف نیست و مردم این خطه همچون سال های گذشته حسرت بارش برف بر دلشان باقی مانده است.

با این وجود، استقرار یک هوای سرد و زمستانی موجب شده تا بیشتر شهروندان کرمانشاهی با پوشیدن لباس های گرم و ضخیم، چهره ای زمستانی را در این روزها در معابر و کوچه و خیابان ها دید.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در ۱۶ ایستگاه هواشناسی از مجموع ۲۲ ایستگاه به زیر صفر رفت که این روند کاهشی فردا نیز تداوم خواهد یافت.

«سعید قاسمی» افزود: شهرهای سنقر و کوزران با هفت درجه زیر صفر بیشترین کاهش دما را در بین شهرهای استان داشتند و خسروی با ۱۵ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان بود.

وی افزود: طی همین مدت نیز دمای شهر کرمانشاه بین چهار درجه سانتی گراد زیر صفر و ۹ درجه بالای صفر در نوسان بود.

قاسمی با بیان اینکه استقرار این شرایط پایدار در منطقه تا روز جمعه هفته جاری در استان ادامه خواهد شد افزود: بر همین اساس کاهش حداقل دمای شبانه بین پنج تا ۹ درجه و ماندگاری هوای سرد و انباشت آلاینده های جوی طی این مدت در استان پیش بینی می شود.

کاهش دمای هوا در استان کرمانشاه موجب شد تا ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مدارس استان کرمانشاه نیز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ دی ماه با ۲ ساعت تاخیر کار خود را آغاز کنند.

شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز با اشاره به هشدار هواشناسی نسبت به کاهش محسوس دمای هوای استان در روزهای اخیر به مشترکان آب نسبت به احتمال یخ زدگی کنتور و خطوط لوله‌های آب هشدار داد و خواستار عایق‌بندی آنها شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار