سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: جریان گاز ۱۳ اداره و نهاد دولتی استان به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف بهینه قطع شده است.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 11 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «ناصر حسینی» اظهار کرد: در جریان پایش‌های صورت گرفته از سازمان‌ها و ادارات دولتی و اماکنی همچون دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن ورزشی بازرسی به عمل آمده است که طی آن ۱۹۹ مورد اخطار به سازمان‌ها و نهادهای عمومی و دولتی داده شده و گاز ۱۳ اداره و نهادی که به اخطارها توجه نکردند نیز قطع شده است.

وی با اشاره به انجام سه هزار و ۳۷۹ مورد پایش دمای ادارات از سوی شرکت گاز استان در حدود یک ماه و نیم اخیر افزود: طرح پایش دمای ادارات و سازمان‌های دولتی و عمومی کماکان بدون وقفه و به صورت منظم در حال اجراست و از آغاز شروع طرح تاکنون توسط ۲۶ گروه از کارکنان شرکت گاز این بازرسی و پایش دما در حال انجام است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ادارات و نهادهای دولتی ملزم به رعایت دمای ۱۸ درجه سانتیگراد در محل کار هستند گفت: ادارات دولتی ملزم هستند که سیستم‌های گرمایشی را یک ساعت قبل از شروع کار روشن و یک ساعت قبل از اتمام کار خاموش کنند.

حسینی در ادامه به اقدامات فرهنگی شرکت گاز استان کرمانشاه در راستای بهینه‌سازی مصرف گاز اشاره کرد و گفت: شرکت گاز استان کرمانشاه تنها به اقدامات نظارتی در جهت کاهش مصرف گاز اکتفا نکرده و همزمان با اجرای طرح پایش دما، فعالیت هایی از جمله برگزاری نشست با مسوولان سازمان‌ها و ادارات مختلف دولتی و خصوصی، نشست با ائمه جماعات، شرکت در برنامه‌های صداوسیمای مرکز استان، استفاده از ظرفیت سایر رسانه‌ها و امضا تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان در جهت فرهنگ سازی و بهینه سازی مصرف گاز با محوریت دانش آموزان را در دستور کار قرار داده است.

حسینی در پایان با بیان اینکه در جهت بهینه سازی مصرف نیازمند همکاری و همراهی جدی مردم و مسوولان و تولیدکنندگان هستیم، گفت: رعایت نکات ساده‌ای همچون پوشاندن درزهای در و پنجره ها، پوشیدن لباس گرم در خانه و بستن کانال کولر می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف گاز منازل را کاهش دهد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اکنون ۹۹/۵ درصد خانوارهای شهری در قالب ۳۰ شهر و همچنین ۸۴/۸ درصد خانوارهای روستایی در سطح هزار و ۸۱۴ روستا استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند.

در استان کرمانشاه بیش از ۶۰۰ هزار مشترک گاز وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آن ها در شهر کرمانشاه هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار