آیین نمادین جشن تکلیف قریب دو هزار دانش‌آموز دختر کرمانشاهی در مسجدالنبی(ص) کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 11 January 2023

به گزازش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا آیت الله مصطفی علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، امروز(۲۰ دی) در آیین طرح بهار بندگی(جشن تکلیف) دانش آموزان دختر دوره ابتدایی مدارس شهر کرمانشاه که در محل مسجد النبی(ص) تاقبستان برگزار شد، از جشن تکلیف با عنوان جشن تشریف به فرامین خداوند یاد کرد.

امام جمعه کرمانشاه با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: جشن تکلیف فرصت خوبی است برای برقراری ارتباط با خداوند متعال است، زیرا انسان در این سن قانونمند می‌شود و بهتر می‌تواند با خدا ارتباط برقرار کند.

وی افزود: این جشن به واقع جشن تشریف است، زیرا خداوند چیزی را برای ما تکلیف نکرده است.

 سلمان محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه هم در این مراسم با تبریک ورود دانش‌آموزان به سن عبادت و بندگی، گفت: امسال ۲۴ هزار دانش آموز دختر و پسر استان کرمانشاه به سن تکلیف رسیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: امسال ۱۲ هزار دانش‌آموز دختر کلاس سومی و ۱۲ هزار دانش‌آموز پسر کلاس هشتمی به سن تکلیف رسیده‌اند.

محمدی در ادامه هدف از برگزاری جشن تکلیف را ترویج فرهنگ دینی و قرآنی عنوان کرد و افزود: باید با شیوه‌های جذاب دانش‌آموزان را با آیین دین مبین اسلام آشنا کنیم که برگزاری جشن تکلیف یکی از راه‌های ایجاد شور و شوق در دانش‌آموزان برای عبادت است.

وی افزود: با برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان مکلف به خواندن نماز و انجام واجبات و ملزم به رعایت تمام مسائل شرعی می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید مسائل دینی به دانش آموزان آموزش داده شود، تصریح کرد: تقویت باورهای دینی و اعتقادی نوجوانان و جوانان به ویژه از سنین پایین‌ یکی از عوامل مهم در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان در حوزه تهاجم فرهنگی و نیز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

محمدی سپس با بیان اینکه مدرسه و خانه نقش اساسی در تربیت اسلامی و دینی دانش‌آموزان دارند، گفت: باید اولیای مدرسه و خانواده‌ها را برای تربیت دانش‌آموزان مومن و متعهد با هم همراه کنیم.

دختران کرمانشاهی حاضر در این مراسم نماز ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اقامه کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار